  • Data: 2010-01-03 23:07:05
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie? Ma sprzedac co kolwiek, bo panstwo nie potrafi
    > utrzymac emeryta, choc ten generowal dla niego zysk?

    Nie wiem, czy generował, czy nie. Teraz jest to czas przeszły.

> [...]
    > Cie stac na jego utrzymanie, choc dzisiejsze emerytuty o tym nie beda
    > swiadczyc to sam sobie bedziesz sie dziwil za te pare lat? Doradzisz sobie
    > sprzedanie domu, wynajecie mieszkania i przejedzenie wszystkiego na co
    > pracowales cale zycie w okresie emerytury?? Podatki i skladki po co placisz
    > dzis? Jak mamy sobie sami odlozyc to niech tak bedzie, tyle ze ja rezygnuje
    > z ZUSu. Skoro place na ZUS i drugi filar to Twoim zdaniem czego oczekuje w
    > przyszlosci?? Dzieciom mam nic nie zostawic, bo byc moze ktos bedzie mi
    [...]

    No to policz ile płacisz i sprawdź na co to starczy - weźmy II filar - w
    2009r jest to maksymalnie ok. 6900zł. Płacisz 40 lat (załóżmy, że nie ma
    żadnych wcześniejszych emerytur). Wychodzi niecałe 280 tys. zł. Teraz
    masz za to żyć przez kolejne 20 lat. Wychodzi ok. 13 tys. zł rocznie,
    czyli trochę ponad 1000zł miesięcznie. To jest wartość maksymalna!

    Jeśli emerytura ma być wysoka, to ktoś musi ci dołożyć ze swojej
    kieszeni (tak działał dotychczasowy system i wciąż tak częściowo
    działa). Powiedz więc, kto ma wyłożyć te pieniądze.

    Pieniądze z ubezpieczenia ogólnego to raczej po to, by nie zginąć
    kompletnie z głodu. O cokolwiek więcej musisz zadbać sam (chociażby
    sprzedając/wynajmując/inwestując/czerpiąc inne pożytki z majątku).

    M.