  • Data: 2010-01-03 23:01:48
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 napisal:
    > Zadnej demagogii nie cwicze ani na Twojej osobie, ani w ogole. Jak jestes
    > taki czuly to w ogole tego nie czytaj albo przyjmij, ze ktos moze miec inne
    > zdanie.

    A zadawanie pytan podprowadzajacych 'Co myslisz...' to nie jest
    chwyt erystyczny? ;)

    > I ten duzy majatek to duze mieszkanie w centrum Warszawy w starej zabudowie
    > np. przy ul. Marszalkowskiej, albo lepiej gdzies na
    > Pradze Polnoc?? Zabkowska, Brzeska?? Ktora dzielnica to duzy majatek??

    Przedzial 100..200 m2. Ceny na dzis: Srodmiescie - 15...20 tys. zl m2
    Poltora miliona to nie jest duzy majatek?

    > W jaki to sposob emeryt czy kto kolwiek moze wyciagac reke po publiczne
    > pieniadze??
    > Zasilek socjalny? Daj spokoj, wiecej wydajesz na piwo w miesiacu.

    Liczba emerytow razy sumy zasilkow przestaja byc takie niewielkie.
    Schemat indeksacji emerytur kompletnie niezwiazany nawet z biezacym
    globalnym funduszem plac jest zabojczy na OBECNIE PRACUJACYCH.
    Odnoszac niegdysiejsze wplywy na FUS do dzisiejszych skladek
    bylby to poziom ZUS-u ok. 17%. Obecnie siega sumarycznie 45%.
    Majac nieomal TRZYKROTNIE wyzsze skladki, mamy obietnice DWUKROTNIE
    nizszej emerytury przy dluzszym czasie pracy i krotszym czasie
    pobierania swiadczen. I ten schemat pasozytniczy chcesz uzasadnic?
    Ja obecny dom traktuje jako lokate. Na starosc nie bedzie mnie stac
    na wynajecie ekipy do napraw, a sam juz nie wejde np. na dach.
    Wtedy przyjdzie czas na sprzedac i kupienie malego 50 m2 mieszkania,
    ktore bedzie wygodne i w zasiegu finansowym eksploatacji.

    > To Ty chcesz ustalic co jest majatkiem a co nie. Dla mnie stare duze
    > mieszkanie to nie jakis tam wielki majatek. Sam w takim mieszkam i wiec co
    > to za standard.

    Co jest majatkiem ustala ustawa i urzad skarbowy. W szczegolnosci
    nieruchomosci. Ty mozesz sobie to uznac za niski standard, a zobaczymy
    jak cie wycenia, gdy dorwie sie do tego kataster.

    > A to ciekawa teoria.

    To nie teoria, tylko powszechnie opisywana strategia wyjscia z zadluzenia
    wewnetrznego przy posiadaniu wlasnej waluty. Nasz rzad podejrzewam o chec
    wykonania takiego manewru PRZED przystapieniem do strefy euro. Moich
    rodzicow i dziadkow wyplukano w latach piecdziesiatych. Mnie oszwabiono
    w latach osiemdziesiatych i na poczatku dziewiecdziesiatych.

    > Niektore kraje jak np. Wlochy nauczyly sie zyc swego
    > czasu z dosc duza inflacja.

    Inflacja to dodatkowy podatek. Bonus dla rzadu, ktory specyfikuje
    wydatki nominalnie, a wplywy ma realne.

    > Co do inflacji, to ta akurat zjada jako pierwsze wyplaty nieideksowane o
    > czym powinienes wiedziec. A wiec paradoksalnie emeryci pojda na pierwszy
    > ogien.

    Emeryci byli nieindeksowani wylacznie za wczesnej komuny. Potem najglosniej
    darli sie o indeksacje. W latach dziewiecdziesiatych byli najlepiej chroniona
    grupa spoleczna w Polsce.

    > Ja jednak mysle co pisze, Ty nie chcesz myslec o tym co mysla inni tylko
    > wiesz lepiej.

    Dopoki piszesz o swoich pogladach to chetnie czytam. Gdy piszesz, co twoim
    zdaniem ja mysle to juz demagogia. Bo nie wiesz ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek