  • Data: 2012-06-26 03:02:54
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "kiki" <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message
    news:jsakvv$hr6$1@inews.gazeta.pl...

    > Mnie najbardziej zastanawia najwiekszy przeboj ostatnio czyli murowanie na
    > pianke Porothermu. Zwlaszcza jestem ciekaw jak to sie bedzie zachowywac na
    > terenach górniczych.

    To chyba jakaś głupota do kwadratu. Zamiast uszczelniać spoiny to oni robią
    komin w ścianie.
    Głównym paskudztwem porotermu są pory, który nie ma jak zatkać.

    Pamiętaj, że przy obrabianiu okien z zewnątrzzawsze pęknie na styku
    okno/styropian. Nie ma siły. I już wiatr napiera, wręcz napiera na wnękę
    okienną i włazi pod ocieplenie i tamtędy w tą ceramike poryzowaną. Z
    Porothermu nie ma jak dobrze wymurować domu. Żadne pilnowanie nic nie daje.
    nawet jakby prawidłowo wszystko zabezpieczyć to i tak powstanie gdzieś komin
    wewnątrz muru.

    Już pierwszy problem zaczyna się jak ktoś muruje fundament z bloczków 24cm i
    stawia na to Porotherm 30 z kapinosem. To już jest stracony. Już koniec.
    Wielu tak właśnie stawia na 24cm dale 30 albo 38 z nadwisem.
    Teraz popękania na styku okien i ocieplenia, drzwi zewnętrznych,
    balkonowych, szczyty i już kilka kominów jest.
    Nawet strop nie zapobiega wianiu. Bo od dołu włazi leci murem, wyłazi
    porothermem pod izolacją styropianową i znowu włazi w nur plus dodaje się
    jeszcze przewiew od kondugnacji.