  • Data: 2009-12-07 23:33:42
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:hfjgp5$f9$1@aioe.org...

    > Nie myślałeś o ew. obniżeniu krzywej ?

    Owszem myslalem, ale ona jest zdaje mi sie i tak stosunkowo niska a ja tak
    naprawde dopiero sie ucze.
    Dzis spalanie dobowe zeszlo ponizej 2m^3 ale tez i na zewnatrz zrobilo sie
    cieplej. Temp. zasilania wg. krzywej obiegu bezposredniego (kalafiory) 20C,
    a podlogowki 10C. Oba obiegi maja ustawiona taka sama krzywa z tym ze pompa
    od kaloryferow jest calkiem odlaczona, a wiec zaden nie grzeje. Temp. w domu
    10,4C, kociol wylacza sie po osiagnieciu 25C, czyli przewyzszeniu o 5C w
    stosunku do obiegu bezposredniego i pracuje kilka minut, kilka tj. nie
    wiecej jak 3min. Na dzis nie do konca wiem jak dziala krzywa w polaczeniu z
    temp. w domu. Trudno sobie wyobrazic nizsza temp. zasialania podlogowki jak
    10C przy zadanej temp. wewnatrz 9C. Jednak temp. zasilania grzejnikow wydaje
    sie byc troche za wysoka bo to dwa razy wiecej jak podlogowki, chociaz z
    drugiej strony kto wie bo przeciez sa znacznie mniejsze. Ale moze masz
    racje, moze sprobowac ustawic nizsza krzywa? Sprobuje jutro, choc zuzycie
    ponize 2m^3 i tak wydaje sie byc zupelnie przyzwoite.

    Pozdro.. TK