    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowanie domu - koncepcja
    Date: Wed, 17 Feb 2021 21:29:10 +0100
    <o...@l...harvard.local> <iymt2aplty38$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <601fb37c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <601fc22a$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <6020776e$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <6021946f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <0...@g...com>
    <6021a653$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <b...@g...com>

    W dniu 09.02.2021 o 11:09, budynPL pisze:
    > to ja może podam swoje dane, troche nietypowe bo samoróba
    > zapłaciłem za instalację FV 9,4kW jakies 21kzł.
    > Zakładam że odzyskam 5000 dofinansowania i 3000podatku.
    > Czyli inwestycja kosztowała mnie 13000, czyli jakies 1400zł/kWp
    > Rocznie zużywałem prądu powiedzmy 6000 po 0,56 czyli 3373zł.
    > Instalacja jest sporo przewymiarowana wiec zakładam ze rocznie będę miał 100%
    pokrycie
    > do końca jej żywota. Zwrot inwestycji po 13000/3375=3,8 latach.
    > Przez techniczny żywot instalacji czyli 25lat bez fotowoltaiki zapłaciłbym
    > 6000kWh*0,56*25=84kzł
> [...]

    Ja osobiście to też chciałbym poznać wyliczenia tych wszystkich, którzy
    twierdzą, że to się im nie opłaca...
    Bo jakbym nie liczył, nawet przy dużo wyższym koszcie instalacji, to to
    się prędzej czy później zwraca, a potem jeszcze "zarabia".
    W tych wszystkich kalkulacjach, to oprócz tego, że z czystej matematyki
    wychodzi, że zysk jest, to jeszcze trzeba mieć z tyłu głowy, że cena
    prądu prawdopodobnie prędzej czy później będzie rosła. Niech mnie ktoś
    poprawie, ale maks. do 2022 czy 2023 ceny prądu dla konsumentów, zgodnie
    z dyrektywami UE, muszą zostać uwolnione. A wtedy zgadnijcie co się z
    nimi stanie? ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /