  • Data: 2021-02-21 20:26:14
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-21 o 18:05, Myjk pisze

> [...]
    > samych nakładach na usługę -- nadal trzeba zabrać ekipę i sprzęt taki sam
    > jak na instalację 10kWp zaś sama praca na dachu zajmuje niewiele więcej
    > czasu), po trzecie to instalacja na mikrofalownikach która kosztuje 2-3k
    > drożej niż na zwykłym falowniku (i to też jednym z najdrozszych typu SMA
    > albo Fronius, bo na Growatt nie instaluję, na Sofarach i Huawei też nie --
    > nie dlatego że są złe, ale dlatego że cenię sobie święty spokój i instaluję
    > tylko na najlepszych podzespołach), siłą rzeczy cała instalacja kosztowała
    > 17 tys. zł brutto, a nie tak ja ty twierdzisz, 70, kłamczuchu.

    Napisałem, że mój bratanek się buduje i obecnie porównuje oferty firm.
    Póki co dostał ich 3 z czego najtańsza była wyceniona na 72 tys. zł za
    10kWp.

    Do swoich obliczeń przyjąłem cenę 6 tys. zł za kWp i wyszło mi, że przy
    takiej cenie czas zwrotu inwestycji w PV, która miałaby napędzać
    ogrzewanie elektryczne wyniesie ponad 20 lat w stosunku do ogrzewania
    gazowego czy też PC napędzanej energią kupowaną od energetyki w II taryfie.

    Czego tu jeszcze nie rozumiesz?

    > Nie kłam! Tu piszesz 6 tys., a w ostatnim akapicie 7,2 tys./kWp.

    Naprawdę jesteś aż tak ograniczony?

    6 tys. za kWp przyjąłem do wyliczeń, a 72 tys. tys. za 10 kWp to była
    najniższa oferta, jaką bratanek otrzymał od firm instalujących PV.

    Przyjąłem 6 tys. bo firmy, które zapraszałem wcześniej do siebie dawały
    mi oferty od 60-70 tys. zł za instalację 10kWp. Ponadto mam kolegę,
    który się trudni m.in. instalacjami PV i to co mi wyliczył po
    znajomościach u niego wyszło ok. 55 tys. zł.

    Potrafisz zrobić za 40 tys.? To zapraszam, bo ja taniej nie jestem już w
    stanie załatwić, a samemu nie chcę skakać po stromym, skośnym dachu. Z
    resztą i tak już mam sporo do roboty u bratanka, bo robię z nim
    elektrykę, wodę, CO, alarmy i kamery, a ponadto automatykę bram, rolet i
    oświetlenia. Po prostu nie dam już rady mu ogarnąć PV, aby się mógł w
    tym roku wprowadzić.

    > Pomyś chociaż raz. Gdybym nie robił tego legalnie, na FVAT, to by ludzie
    > nie wzięli dotacji za "moją" instalację, a co więcej nie odliczyli od
    > podatku. Ergo, podgryzasz po kostkach, a potem się dziwisz że kopa w ryj
    > dostajesz.

    Póki co to ty się tutaj zachowujesz jak ostatnia kurwa i jeszcze się
    dziwisz, że ktoś cię traktuje jak kurwę i leje po ryju. Chcesz być
    traktowany poważnie to traktuj innych poważnie.

    > Borze. Poważnie trzeba ci tłumaczyć czemu to jest w cudzysłowie?

    Naucz się ortografii.

    > Jak wyżej, nikt o zdrowych zmysłach nie kupi instalacji bez faktury, bo bez
    > faktury nie weźmie dotacji i nie odliczy tego od podatku -- a to w
    > zależności od wielkości instalacji i progu od 6 do 15 tys. zł -- taka kasa
    > piechotą nie chodzi, ba, robiąc po kosztach bez FVAT nijak się nie wyjdzie
    > lepiej. Czyli potwierdza się, że ignorant jesteś aż w zębach trzeszczy.

    Nie leć w chuja, bo są ludzie, którzy montują na zasadzie - FV
    wystawiona przez dystrybutora za sprzęt na klienta, a robocizna na czarno.

    Klient ma koszty z których może część odliczyć i tylko część, a monterzy
    nie odprowadzają podatków.

    > Parafrazując klasyka. Jak ty się nazywasz kolec, stolec? Po tym co tu
    > pokazałeś, nie wiem czy chciałbym z tobą ubić muchę w kiblu... :D

    No tak, dużo się napyskowałeś, a teraz raczkiem, raczkiem. To co można
    liczyć na ofertę? Nie dla mnie i nie ze mną będziesz "bił muchy", ale
    dla mojego bratanka.