  • Data: 2021-02-28 11:14:30
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 28 Feb 2021 08:10:50 +0100, Pete

    > Przy ostatnich mrozach u mnie ogrzewanie szło na maksa (nieco ponad 20m3
    > gazu dziennie czyli). A warunki mam podobne jak pisał Użytkownik (250m2
    > powierzchni, 110m2 przeszkleń, wysokie pomieszczenia, dom w kształcie
    > litery U, deska 3w na podłodze).
    > I zapotrzebowanie też ok 10KW.

    Licząc 1m3 gazu litościwie po 10 kWh (choć opomiarowane instalacje pokazują
    że wychodzi 9kWh/m3) to jest 8.3kW (lub nawet 7.5kW w drugim wariancie) a
    nie 10. :P Ja mam 6 projektowo, a nie wiem czy do 5kW dobiłem tej zimy.
    Poza tym trzeba uwzględnić, że zazwyczaj źródło ciepła nie pracuje
    24h/doba, więc nadal zapas mocy ma. Moja pompa przy największych mrozach
    tej zimy pracowała tylko w 2T czyli w porywach 8h dziennie (bo w nocy jest
    ustawiona od 12 do 6).

    > I to przez ok tydzień a nie 2 czy 3 dni.

    Ale zaraz będziesz mieć kosmiczne zyski słoneczne od tych przeszkleń, więc
    się odbijesz :P

    --
    Pozdor
    Myjk