    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Date: Tue, 28 Jun 2011 10:27:32 +0000 (UTC)
    <itqo2o$lh0$1@news.onet.pl> <itr32c$3da$1@news.onet.pl>
    <itr73l$hdq$1@news.onet.pl> <itshei$il8$1@news.onet.pl>
    <ittbc3$i7i$1@news.onet.pl> <ittfac$2hs$1@news.onet.pl>
    <ittmo5$tak$1@news.onet.pl> <itvi7i$1tm$1@news.task.gda.pl>
    <itvsid$nkr$1@inews.gazeta.pl> <iu08fm$mf1$1@news.onet.pl>
    <iu1gjh$e13$1@inews.gazeta.pl> <iu1gsu$f03$1@inews.gazeta.pl>
    <iu33cn$oli$1@news.onet.pl> <iu397d$o1o$1@inews.gazeta.pl>
    <iu5l06$62k$1@news.onet.pl> <iu6rdh$r68$1@inews.gazeta.pl>
    <iu8apl$16f$1@news.onet.pl> <iu9ir7$srr$1@inews.gazeta.pl>
    <iuakfp$cfu$1@news.onet.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze jedna rzecz, mianowicie opory przeplywu. Jak uklad bedzie zbyt
    > duzy i malosprawny to moc pompy moze zniweczyc caly ciekawy plan. Stosunek
    > zyskow do wlozonej mocy moze nie wyjsc ciekawie, wiec uklad warto przeliczyc
    > hydraulicznie. Jak kolektor jest za darmo to nie ma wiekszego problemu, ale
    > kupne powinny sie zwracac, wiec kazdy niewykorzystany wat mozna zaliczyc do
    > strat.
    >
    > Pozdro.. TK

    Można w nieskończoność coś udowadniać. Obydwaj macie w którymś momencie rację
    jak rozpatrujecie to pod względem rozwiązań technicznych. Nie liczą dokąd nie
    oszacuje się stosunku jakości do ceny. W tym wypadku szacunki są proste. Nie
    ważne opory przepływu, temperatura jak zabraknie prądu czy trwałość gumy.
    Ważne ile kosztowało i ile kasy zostanie po roku w kieszeni. Jak Chińczyk
    zrobił kolektor otwarty z gumy i jak ten kolektor będzie się dobrze sprzedawał
    to za moment zrobi podobny ale z szybą. Wymienniki z polietylenu już robi.
    Były dwa linki. Jeden do LM a drugi do sprzedawcy basenów. Ten drugi ma taki
    wymiennik. Na 100% też chiński. Ponieważ to uznana i poważna firma ceny nie
    podaje. Pewno tak jak w przypadku krajowych sprzedawców np pomp ciepła u
    Chińczyka w fabryce kosztuje 1/3 ceny. Tak że panowie nie cena, nie
    temperatura, nie moc, nie guma czy miedz. Stosunek wydajności do ceny trzeba
    policzyć albo oszacować. Napisałem wcześniej że zbili dupę kawałkiem gumy
    naciągaczom. Napisałem bo moje przypuszczenie graniczy z pewnością.