  • Data: 2011-06-30 17:49:45
    Temat: Re: solary - ogrzewanie basenu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1ae0c3a8-54c4-4e1d-9f38-4280f7102335@16g2000yqy
    .googlegroups.com...

    >Kiedy wyłączysz prąd - patrz temperatura stagnacji - tyle piszesz o
    >solarach a jakbym z ignorantem rozmawiał

    Co dzien Ci swiatlo wylaczaja?

    >Koszt glikolu 180zl/20 litrow.

    I tragedia?

    >Sam się dokształć

    A moze cos konstruktywnego?

    >Najważniesze są certyfikaty - skuteczne narzędzie wykopywania
    >niebezpiecznej konkurencji, praca dla armii niepotrzebnych urzędników

    Certyfikaty a raczej normy sa wymagane w inwestycjach innych niz samodzielne
    we wlasnym domu. Jezeli komus nie chce sie spelnic norm i wstydzi sie danych
    o uzyskach to klepie byle co za nie wiele taniej robiac klientow w bola.

    >Po co masz włazić na dach ? Coś takiego instalujesz samodzielnie przed
    >domem - kolejne - minus 1000 PLN kosztów instalacyjnych.

    A to przepraszam. Ja wole zielona tawe niz kilkanascie/dziesiat metrow
    solarnej gumy przed domem.

    >Chyba twoja - po co komu 60 metrów słupa wody ciśnienia wody w
    >instalacji -otwartej- przy okazji na lekcje fizyki chodził?????

    Ale tak w ogole to rozumiesz co sam napisales nieco wyzej? Jak nie to
    przeczytaj jeszcze raz. Klucz to wpiecie bezposrednie obiegu baniaka do
    solara czy jakos tak jak sam pisales. Jakie u Ciebie jest cisnienie w
    wodociagu?

    >Kolejna wypowiedź ignoranta - ostatni raz odpisuję na twój post

    I dobrze, bedzie mniej glupot do cedzenia dla potencjalnych czytaczy
    zainteresowanych tematem.

    >naprawdę jakieś minimum technicznych właściwości mózgu delikwenta jest
    >konieczne aby pisać na tej grupie - jakie ty masz wykształcenie ????
    >(kończyłem mechatronike na PW)

    Na Twoim miejscu nie przyznawal bym sie do tego, bo to ze szkoda dla PW
    niestety.

    >Przecież piszę że solarna jest niepotrzebna - woda poniżej 100 C -
    >prochy bierzesz ????

    Powiedz nam inzynierze za jajaka, jaka temp. ma glikol w czasie pracy
    instalacji? Gdzie umieszczona wg. Ciebie jest pompa skoro temp. stagnacji
    jej przeszkadza? Co sie dzieje kiedy temp. wody przekroczy uwazana za
    bezpieczna temperature? Jaka to temperatura? Jaka temperature osiagnie pompa
    w czasie tej katastroficznej stagnacji? W jaki sposob zabezpieczane sa
    instalacje solarne na wypadek stagnacji kolektora, przy czym nie jest to
    UPS?
    Jak znajdziesz odpowiedzi na te podstawowe pytania to moze bedzie to moment
    kiedy osiagnales czesc wiedzy o jakiej my tu rozmawiamy od lat. Podejzewam,
    ze dla takiego mechatronika jak Ty nie bedzie to problemem, a jak poczytasz
    archiwum to dowiesz sie tez ciut praktycznych zaleznosci. Poki co daruj
    sobie uwagi o ignorancji bo sie nieco kompromitujesz nie tylko wiedza ale i
    wychowaniem.

    TK