    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ciep?o systemowe
    Date: Wed, 30 Oct 2013 11:10:15 +0100
    <l4nqt5$d11$1@node1.news.atman.pl> <l4nuip$bgh$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o01f$idp$1@node1.news.atman.pl> <l4o217$iq6$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o61n$gef$1@node2.news.atman.pl> <l4o8og$1fc$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4obme$m1n$1@node2.news.atman.pl> <l4oeh4$drp$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4oh62$ren$1@node2.news.atman.pl> <l4olfe$se5$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4qfpc$4cc$1@node1.news.atman.pl> <l4qkgn$3j3$1@usenet.news.interia.pl>

    dyskusyjnych:l4qkgn$3j3$...@u...news.interia.pl...

    > Marketing na pocztku zdefiniowany byl jako cztery P. Jednym z P jest
    > product. W skrocie zeby sie biznes krecil to trzeba cos stworzyc i wcisnac
    > ludziom, ze tego potrzebuja. Moim zdaniem sytuacja jest odwrotna od tej
    > ktora przyjales. To nie ludzie chca kafelkow, tylko ludziom sie wmawia, ze
    > tego chca, ze jest trendy, cool i tym podobne synonimy bycia na czasie.

    Właśnie w tej chwili zajmuję się przerabianiem biznesowego softu tak aby się
    go dobrze obsługiwało dotykiem zamiast myszką, bo ludzie chcą za to płacić
    bo chcą obsługiwać programy dotykiem. Ekrany dotykowe istniały już w czasach
    winXP i w przemyśle były dość często używane tyle że interfejs był
    koszmarnie niewygodny. Spróbuj trafić paluchem w malutki przycisk zamykający
    jakieś okno, albo wybierz pozycję na pasku narzędzi.

    W czasach XP powstała nakładka na system wspomagająca pracę dotykową ale i
    tak taka praca ma się nijak do pracy z interfejsem kafelkowym. Ty masz
    tradycyjny laptop to dla Ciebie kafelki to niepotrzebny dodatek w dodatku
    psujący przyzwyczajenia, dla wielu ludzi kafelki to zbawienie.

    > Tak tez robie i prawde mowiac nie to jest najgorsze. Najgorsze sa reakcje
    > toutchpada.

    Nie rozumiem. Masz włączone jakieś gesty? Mój zachowuje się dokładnie tak
    samo jak myszka.

    > Tylko, ze ultrabooka kupisz taniej niz tableta z Windowsem. Do
    > przegladania poczty, tablet OK. Do przegladania stron, tablet OK o ile
    > jest sie w pociagu np. Do ogladania filmow gdzies tam tez jest OK.
    > Nawigacja OK. No i skonczyly mi sie pomysly prawde mowiac. Zwroc uwage, ze
    > wiekszosc tego co napisalem dotyczy bycia gdzies tam, poza domem, czy
    > biurem.

    Dokładnie tak. Tablet z dołączaną klawiaturą to dla mnie "must have" na
    wszelkie wyjazdy.

    > Ale paradoksalnie te wszystkie rzeczy zrobisz dzisiejszym telefonem.

    Rezerwacja hotelu na telefonie a na tablecie z dołączoną klawiaturą to
    przepaść. To samo odpowiedź na prostego maila. No i w samochodzie dzieci
    wolą filmy na tablecie niż telefonie, ale ogólnie masz rację - często
    telefon wystarczy.

    > No i tu pojawia sie pytanie co sklania ludzi do zakupu drozszego tableta z
    > Win, zamiast kupno tanszego ultrabooka o podobnej wielkosci?

    Tablet z win8 i dołączaną klawiaturą kosztuje 2tys. Jest przy tym lekki i
    działa do 10 godzin przy oglądaniu filmów. Nie sądzę by w tej cenie dało się
    kupić coś o podobnej lekkości i czasie pracy.

    > Ktoregos dnia w Media ogladalem taki tablet Sony zdaje sie. No fajne to
    > to. Grafika HD. Tylko cena 8 tysi. W czym to ma byc lepsze od np.
    > ultrabooka tej samej firmy za trzy tysie z hakiem w obudowie
    > poliweglanowej, matryca HD i wazacy 1,5kg?

    Nie wiem co Sony sprzedaje za 8 tysi. Tu masz Asusa za 2,5:

    http://www.asus.com/pl/Tablets_Mobile/ASUS_VivoTab_S
    mart/#gallery

    Pozdrawiam
    Ergie