    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Thu, 6 Mar 2014 10:51:00 +0100
    <lf3m05$1pr$1@news.task.gda.pl> <lf4smu$5re$1@node2.news.atman.pl>
    <53162cf6$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf5gl4$qh4$1@node2.news.atman.pl>
    <53165835$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <5316daf0$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf6p96$v9p$1@node2.news.atman.pl>
    <5316fe3b$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7189$7m4$1@node2.news.atman.pl>
    <53170e64$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf74ib$b2d$1@node2.news.atman.pl>
    <53171e7f$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf79tk$sba$1@node1.news.atman.pl>
    <531740fa$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7hpj$52i$1@node1.news.atman.pl>
    <531774bb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf98vu$to1$1@node1.news.atman.pl>
    <53183305$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2014-03-06 08:43, Ergie pisze:

    > Sugerujesz, że jesteś projektantem?

    Jestem

    > ROTFL

    :-)

    > Gdybyś był projektantem to nie wypisywałbyś takich pierdół, bo wiedział
    > byś, że każdy projektant musi posiadać stosowne uprawnienia budowlane, ale
    > żeby je zdobyć to musi wcześniej spełnić szereg wymagań. Oprócz wyższego
    > wykształcenia kierunkowego, musi odbyć praktyki zawodowe na budowie,
    > potwierdzone w książce praktyk zawodowych pod okiem osoby, która już
    > posiada takie uprawnienia.

    No i? Gdzie jest problem? Mam wykształcenie kierunkowe, praktykę i
    uprawnienia do projektowania instalacji wewnętrznych (woda, CO, wentylacja),
    ale firma w której pracowałem zajmowała się też instalacjami alarmowymi i na
    takie szkolenia też jeździłem i takie instalacje tez projektowałem (choć pod
    nadzorem).

    > Ponadto musi też przynależeć do odpowiedniej izby zawodowej, która nadzór
    > nad wykonywaną samodzielnie działalnością, zapewnia szkolenia i sympozja.
    > Osoba taka musi też wykonać projekty, które zostaną sprawdzone i
    > zatwierdzone przez osobę, która już posiada takie uprawnienia.

    No i?

    > Osoba taka dopiero jak odbędzie te praktyki zawodowe, może się ubiegać o
    > uzyskanie uprawnień.
    > W przypadku instalacji alarmowych osoba taka musi jeszcze uzyskać stosowną
    > licencję i/lub koncesję.

    Nie byłem osobą samodzielnie prowadzącą taką działalność. Pracowałem w
    biurze.

    > Wykonawcy także muszą posiadać stosowne uprawnienia budowlane. W
    > przeciwnym razie za samodzielne prowadzenie funkcji kierowniczych na
    > budowie są przewidziane przez prawo stosowne sankcje karne. O ile w
    > przypadku instalacji alarmowych nikt raczej nie ściga wykonawcy, ani
    > projektanta za brak uprawnień o tyle w przypadku np. instalacji
    > elektrycznych ten numer już nie przejdzie.

    Pełna zgoda, ale co to ma do rzeczy? W praktyce jest tak że jak firma
    zatrudnia 20 osób, to tylko kilka ma uprawnienia, kilka je robi (a jak
    zrobią to uciekają na swoje) a reszta pracuje pod nadzorem co w żaden sposób
    nie przesądza o ich wiedzy lub doświadczeniu.

    [ciach]

    > Moje pytanie więc było czy "uruchomiłeś", uruchamiając samodzielnie lub
    > też mając nadzór nad wykonującymi prace pracownikami?

    Nie. Ja jestem (byłem bo teraz pracuję w innej branży) _projektantem_.
    Jedynie w kwestii wentylacji zajmowałem się też pomiarami i uruchamianiem,
    ale przypominam pytanie nie było u uruchomienie systemu tylko o wskazanie
    tanich i złych i drogich i dobrych - do tego by taką wiedzę posiadać w
    zupełności wystarczy wiedza projektowa i szkolenia.

    > Jesteś w stanie okazać się stosownymi uprawnieniami oraz licencją lub
    > koncesją?

    Już pisałem nie, ale do tego by odpowiedzieć na postawione pytanie koncesja
    ani licencja nie są potrzebne.

    > Jeżeli tak to "czapka z głowy" i należą się z mojej strony przeprosiny.
    > Jeżeli nie to jesteś oszustem :)

    Sprawdź w słowniku co to słowo oznacza bo najwyraźniej nie rozumiesz - nigdy
    nie twierdziłem że jestem wykonawcą ani tym bardzie że mam licencję lub
    koncesję.

    Pozdrawiam
    Ergie