eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-23 23:16:40
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 23 lutego 2021 o 22:57:43 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Na każdy kilogram paliwa typu benzyna potrzeba ~14 kilogramów powietrza. To mniej
    niż 14m?powietrza a jak bardzo zimne czyli mające większy ciężar właściwy to sporo
    mniej metrów sześciennych potrzeba. Żeby ugrzac to co jak mówisz szparami zimne
    wejdzie potrzeba trochę ponad 100 watów na godzinę. W czasie godziny agregat co spali
    litr paliwa da z półtorej kilwatogodziny prądu i z siedem kilowatogodzin ciepła.
    Poza tym jak będzie zasysał powietrze ze środka to wymusi wentylację na 14m? na
    godzinę. Jak ktoś by chciał oszczędzić na tych czternastu metrach to może brać
    powietrze z zewnątrz. Jak zrobił w ścianie jedna dziurę na wyprowadzenie spalin to
    może zrobić druga na powietrze jak do kominka. Ja doprowadzenia z zewnątrz bym nie
    robił bo 14m? z wymuszonej wentylacji było by cenne. Tam problemem nie były agregaty,
    piece, drewno czy węgiel. Problemem było że nie było jak tego dostarczyć. Jaki z tego
    wniosek. Ano taki że jak ma się nas ogrzewanie pompa ciepła, fotowoltaike na dachu to
    trzeba mieć w kotłowni kopciucha i z pół tony węgla. Bezcenne będzie wtedy rowniez
    grawitacyjne CO.