    From: "AT" <Trade!@wp.plw>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Date: Wed, 19 Dec 2012 16:53:00 +0100

    > Czy w taki razie nie lepiej tę kondygnację wynieść ponad teren? Czyli
    > zrobić 2 piętra + poddasze zamiast piwnicy, piętra i poddasza.
    > Będzie i taniej w budowie i w eksploatacji, a do tego pewność, że będzie
    > sucho zarówno teraz jak i za 50 lat + wygodniejszy wjazd do garażu.

    to prawda, ale będzie brzydko :) a to niestety ważne
    sam mam piwnicę na podmokłym terenie, i jak mocne opady to stresuję się
    teraz,
    ale działka mała była wyjścia nie było, aby miec garaż, teoretycznie wysokie
    miejsce
    ale nie ma kanalizacji deszczowej. Jest to problem, no coz zona sie uparła
    co prawda narazie jesteśmy bardzo
    zaodowoleni, do pierwszego zalania pewnie :) bo wtedy to juz nawet nie
    będzie ogrzewania i prądu.

    > Można też jeszcze inaczej zamiast trzech poziomów po 100m2 zrobić dwa po
    > 150m2. Wtedy będzie jeszcze taniej i prościej w budowie.
    > Na parterze zmieścisz to co chciałeś przy 100m2 + garaż, warsztat,
    > spiżarkę i kotłownię, a pokój rozrywkowy, sauna i siłownia mogą być na
    > piętrze.

    Jak kolega ma możliwóść to lepiej bez piwnicy, a z boku gospodarczy postawić
    jak działka na to pozwala
    taniej i mniej problematycznie będzie.