  • Data: 2010-02-16 07:03:20
    Temat: Re: deskowanie -foliwoanie
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Lut, 17:45, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Wiem ze temat tysiace razy przewijal sie na grupach,
    > forach itd.
    >
    > Ale w sumie nie pytam sie czy deskowac czy tylko foliowac,
    > ale bardziej pytanie mam do "foliowców".
    >
    > Czy zauwazyliscie u siebie jakies niepokojace oznaki po kilku
    > latach, czy z folii sie zrobil sie pyl - jezeli mieliscie okazje to
    > sprawdzic
    > organoleptycznie. nic nie przecieka, nic nie wieje  itd.
    >
    > Mysle o folii isover albo tyveks.
    > Deskowania nie chcial bym robic ze wzgledu na koszty...
    >
    > Pozdrawiam
> [...]

    Fakt że deskowanie i papa wyjdzie ponad 2 razy drożej niż folia jednak
    ja się jednak na to zdecydowałem.
    Przekonało mnie do tego kilka rzeczy. Po pierwsze znajomy któremu
    folia sie pokruszyła chyba po 2 latach (a wcale nie była tania) oraz
    grubość dzisiajszych blachodachówek. Blachy sa bardzo cienkie a ich
    odporność wynika jedynie z cieniutkiej warstwy polimerów na wierzchu.
    W razie uszkoszenia, zadrapania czy nawet nieszczelności uszczelki
    "farmera" dziura w dachu gotowa i to w ciągu 2 lat. Wolałem się
    zabezpieczyć przed tym za pomoca papy.
    Wiem że wszycy mówią (i ja też) że na czyms tam nie warto oszczędzać,
    albo ze to tylko mały procent całej budowy, jednak na dachu chyba na
    prawdę nie warto oszczędzać. Jakiekolwiek przeciekanie, nawet malutkie
    generuje kosmiczne koszty remontu. W razie konieczności wymiany za
    kilkanaście lat blachodachówki tez mam zabezpieczenia na wypadek
    deszczu podczas prac. Dekarze opowiadali też o nawiewaniu pod blachę
    duzych ilości śniegu pomimo stosowania gąbkowych uszczelek kalenicy
    itd itd.
    Znajmomemu, któremu rozsypała się fola pod blachodachówką, producent
    zwrócił koszta (chyba nawet podwójne) ale tylko folii, co nijak się ma
    do kosztów jej wymiany.
    P.S.
    Te 3 tysiące które dołozysz do deskowania bardzo łatwo zaoszczędzic na
    wykończeniówce. Wystarczy wziąć tańsze sedesy albo poszukac tańszych
    płytek, albo nie zrobić od razu parkietu w któryms pokoju.
    P.P.S.
    Jeżeli szukasz oszczędności to zastanów sie nad samą papą (dwie
    warstwy, zwykła nabijana na deski i termozgrzewalna na wierzch).
    Tańsze i trwalsze rozwiązanie niz blacha i zapewne sporej części
    dzisiajszych dachówek.

    Pzdr
    QbaB