    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deskowanie -foliwoanie
    Date: Tue, 16 Feb 2010 09:58:59 +0100

    Darek pisze:

    > no mysle ze 3tys nie wystarczy.
    > Dach mam prosty 2 spadowy, garaz musi byc deskowany ze względu
    > na maly kat. Czy dojdzie koszt 160m2 dachu a to daje 4m3 tarcicy
    > (ok 2300zł brutto) na to papa z 1500zł + gwozdzie itd.
    > Dekarz chce 15zł za deskowanie (160x15 = 2400)
    > Razem daje to 2300+1500+2400 = 6200 +10% na rzeczy o ktorych
    > nie pomyslalem ~7k.
    >
    > Folia isover czy tyveks = 1700zł
    > tasmy uszczelniajace = ~300-400zł.
    > Gwozdzie - w sumie kontrlaty i tak trzeba przybic wiec tu nie ma dodatkowych
    > kosztow.
> [...]

    Jeżeli nie masz dwóch lewych rąk, dach nie jest jakoś ekstremalnie
    stromy czy wysoki, to deskować możesz sam(z pomocą). Połowa różnicy w
    cenie zostaje w kieszeni.
    Dla przyśpieszenia/ułatwienia pracy możesz wykonać to płytami OSB - cena
    porównywalna.
    Komfort psychiczny że masz normalny dach, a nie cienką folie jest wart
    tej kasy.