  • Data: 2009-01-28 09:50:15
    Temat: Re: dla splacajacych kredyty w PLN
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sławomir Szyszło <s...@C...pl> napisał(a):

    > Ponadto zmiana oprocentowania jest dokonywana zwykle co N miesięcy, gdzie N
    > związane jest ze wskaźnikiem WIBOR, który masz zapisany w umowie. Jak masz
    > WIBOR3M, to zmiany się robi co 3 miesiące. Od tego są wyjątki i różne
    > udziwnienia, które zdarzają się w różnych bankach.
    nie "udziwnienia" tylko "ulepszenia" ;-)
    U mnie jest tak ze jesli jednorazowa zmiana przekroczy 0,5% to wtedy
    oprocentowanie jest przeliczane co miesiac, jesli zmiana jest mniejsza to co 3
    miesiace. W praktyce mialem wrazenie ze w gore to jakos zawsze szybko
    reagowali, a w dol troche sie ociagali. Ale to i tak lepiej niz tak jak
    napisales ze zmiany co 3 miesiace.
    Mimo wszystko chcialbym wierzyc ze wszyscy bioracy kredyt sprawdzali i
    traktowali jako kryterium takie czy inne wyliczanie oprocentowania kredytu...
    No i u mnie szczesliwie LIBOR a nie WIBOR, co akurat nie jest przedmiotem
    dyskusji.

    pozdrawiam
    Bruno