  • Data: 2009-09-11 21:48:43
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8dq3k$ljk$1@inews.gazeta.pl...

    > Po prostu interesuje mnie jak wygląda coś o czym pisze np. kris.
    > CO do ilości obwodów: po prostu dać ich mniej i rozdzielnia też będzie
    > mniejsza.

    Mam tak: fr, lampecki, zabezpieczenie przepieciowe, roznicowka 3f i chyba 16
    obwodow 1f. W garazu: roznicowka, wylacznik nadpradowy 3f do gniazd 3f i
    nadpradowy 3f do indukcji w kuchni, oraz kilka es jednofazowych. Fr rozlacza
    caly dom, przepieciowka rowniez, dalej jest podzial do garazu i na dom
    poczawszy od roznicowki 3f w garazu i domu. Dalej wiadomo. Obwody w sumie
    moge tez rozpisac, bo robilem sam ale pod okiem doswiadczonego elektryka
    kiedy potrzebowalem.

    > Kiedyś się budowało piramidy bez projektu, więc np. taki domek też się da.
    > A! chodzi CI o to, ze nikt nie wymaga projektu dla części robót
    > elektrycznych?
    > W sumie muszę Ci przyznać rację. Też jestem za.
    > Ale są klienci, którzy potrzebują wszystkich "papierów", więc jeśli ktoś
    > pisze, że to niepotrzebne niech dopisze "mnie to niepotrzebne". Tak na
    > marginesie, ostatnio musiałem zgromadzić dla klienta plik kilkudziesięciu
    > świadectw zgodności (czyli CE) na każdą duperelę w instalacji.

    Pawle, ja nie kwestionuje takich potrzeb i Twojej kompetencji. Rozmawiamy o
    sytuacjach powszechnych, nie przemyslowych czy inwestorach z przerostem
    formy. Ja jak i wszyscy jak do tej pory moi znajomi nie potrzebujemy tej
    sterty papierkow. Kris tez. :-)

    > Przyjdzie kryska na Matyska ;)
    > Ot, np. kropla wody gdzieś tam pomiedzy przewodem neutralnym a PE, zanim
    > ją
    > znajdziesz domownicy będą szczęśliwi.

    Prawda, taka sytuacja moze sie zdazyc. Coraz czesciej mysle o zalozeniu
    trzech 1f. Na razie wstrzymuje sie do zakonczenia, bo jedna roznicowke
    musialem juz wymienic, nie wiadomo dla czego przestala dzialac Legrand
    zreszta. Moze od spawarki wywalajacej wszystkie zabezpieczenia po drodze
    konczac na liczniku. Dziwna jakas byla, co ktorys rozruch wszystko na fazie
    bylo do wlaczenia lacznie z roznicowka.

    > A telewizor masz zaplombowany? komórkę? komputer? to co się dziwisz?
    > W jaki inny sposób stwierdzić, że coś było grzebane i gwarancja nie
    > przysługuje?
    > Niestety konsumenta chronią przepisy więc np. nie da się sprzedać
    > rozdzielni
    > bez gwarancji, ona jest z mocy ustawy.

    Moze i masz racje, ja takiej gwarancji nie potrzebuje, bo to co elektryk
    zrobi raczej zepsuc sie ma znikome szanse, co innego osprzet ktorego
    gwarantem elektryk i tak nie jest.

    Poswiadczenie nieprawdy moze??

    Pozdro.. TK