  • Data: 2009-10-10 08:49:39
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10/07/09 | 07:20, Marek Dyjor napisal(a):
    > jeśli budujesz dom pasywny to tak dawaj te 18cm.

    Nie, nie pasywny ;)))
    Powiedzmy.... mocno energooszczędny.

    > ale pytam sie:
    >
    > jakie okna dajesz? jaki współczynnik zakładam, że co najwyżej 0.8 no i
    > oczywiście montaż ze wszelkimi szykanami (taśmy membrany itp?

    Okna 6-cio komorowe Plastysystem Alphaline 90 z współczynnikiem
    U=0,8W/m2 z szybami P4.

    > oczywiste w domu solidny reku z podwójnym wymiennikiem oraz GWC.

    No, nad rekuperatorem się zastanawiam, bardzo wielu instalatorów mówi
    mi, że w moim przypadku zwrot kosztów za reku nastąpi po wieeeelu
    latach, ponieważ :

    > ogrzewanie pewnie jakaś pompą ciepła?

    Piec gazowy ze zbiornikiem aku 300l, kominek z podwójnym płaszczem
    wodnym, solary na dachu, całość spięte razem w zbiorniku aku.

    Trochę szkoda mi tego rekuperatora, bo jeśli bym go robił, chciałbym
    z gruntowym wymiennikiem ciepła w bryle fundamentów ... ale trochę na to
    za późno ;)

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl