  • Data: 2009-10-10 08:18:22
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4a2bce59-0bd9-4449-b7a5-

    >Wychodzi ~19000kWh, liczac srednio po 0,2 pln / kWh = 3800 pln. Przy
    >8cm styro na scianach czyli zakladajac te 2500 kWh wiecej =+ 500
    >pln ;-)

    Tak na koniec panie Adam, choc bardzo lubie z Toba dyskutowac, ale cigniecie
    tego watku bylo by meczace, moj sasiad za zeszly sezon razem z CWU zaplacil
    cos w granicach 3000zl. Dom wykanczany zdaje sie siedem lat temu, kiedy to
    ocieplenie w scianach dawalo sie 6cm w 3W i 8 w 2W, welny w dachu jakos tam
    tez proporcjonalnie mniej. Do tego mowi, ze jak jest duzy wiatr to ten wiatr
    czuje na poddaszu, wiec pewnie bledy o ktorych tu dyskutujemy nie raz ten
    dom zapewne tez posiada. Powierzchnia nie przekracza 200m, ile dokladnie
    jest nie wiem, pewnie cos w okolicy max 160 - 180. Moj znajomy, czlowiek
    dosc majetny ogrzewa w domu doslownie wszystko, garaz, strych i co tam sie
    da nie wiadomo po co. W domu utrzymuje temp. 23C, bo jak wroci tracony to
    moze na dywanie sie walnac i przeczekac do powrotu swiadomosci. :-)
    Ogrzewanej powierzchni ze strychami i garazami nawet w nieduzym domu sporo
    jest no i te 23C. W najwieksze zimy rachunki na poziomie 4000zl z tendencja
    raczej zwyzkowa gdyby co, ale 5000 nie osiagnal nigdy. Dom podobnie bez
    fanaberii w stylu 30cm styro. Takich przykladow znam wiecej i oczywiscie to
    nic nie przesadza, bo kto tam wie czy te domy w ogole mozna porownywac.
    Patrzac jednak na koszty ogrzewania jakichs tam podobnych domow przy
    porownywalnych warunkach nie widac powalajacych roznic. Rzekl bym, wszyscy
    placa podobnie. Nie dyskutuje z fizyka :-), ale ciagle jakos nie widze
    jednoznacznego potwierdzenia tak kolosalnych roznic i zwrotu inwestycji na
    przestrzeni 3 - 4 lat. Ale przyjmuje rzecz jasna do wiadomosci, ze dolozenie
    styropianu za 1000zl wiecej na cala elewacje nie jest rzecza nad ktora warto
    by sie szczegolnie zastanawiac. Oczywiscie w rozsadnych grubosciach
    ocieplenia, bo takie 30cm np. jak tu juz ktos zaczyna proponowac zdrowe
    glowa chyba nie jest. Sam na strop pod dachem polozylem 24cm styropianu, ale
    zaplacilem za niego 800zl.

    Pozdro.. TK