  • Data: 2009-06-25 12:50:31
    Temat: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w PDFie producenta są zdjęcia instruktażowe, na których widać drabinki
    > leżące na zaprawie...
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Podejrzewam, ze gosciu, ktory te instrukcje pisal czy te zdjecia
    instruktazrowe robil, nie ma zielonego pojecia o murowaniu.. Drabinka ma
    dlugosc powiedzmy 3 m. Zatem trzebaby na warstwie pustakow nalozyc i z grubsza
    wyrownac cienka warstwe zaprawy i na niej ulozyc i ew. w te zaprawe wcisnac te
    drabinke. I teraz zaczynasz ukladac na niej pustaki czy bloczki. Ulozysz
    maksymalnie 3 bo z reguly po tyle sie uklada co ulatwia ich ustawienie a
    to "chwile" trwa. W tym czasie te 2 m zaprawy pod reszta drabinki stwardnieje
    woda wsiaknie w mur, zaprawa staje sie juz niezdatna do dalszego murowania,
    musi byc swieza. I co? bedziesz ja z pod tej drabinki usuwal czy nakladal
    nowa na wierzch? Za bardzo sobie tego nie wyobrazam.
    Praktycznie na warstwie zawsze istnieje pewne nierownosci sprawiajace, ze ta
    drabinka, ktora rowniez nieco sprezynuje, nigdy nie bedzie idealnie dolegac do
    pustakow. Zaprawe narzuca sie z gory, ona ma konsystencje zaprawy a nie betonu
    wiec spoko wplywa pod te druty. I to co pisalem, przewaznie kazdy pustak w
    czasie korygowania jego ustawienia, puka sie trzonkiem mlotka czy mlotkiem i w
    tym czasie ta zaprawa nieco siada co zapewnia calkowite otulenie nia tych
    drutow.
    Nie chce mi sie, ale napisalbym do "producenta" aby nie wprowadzali ludzi w
    blad. Chocia nie wiem, moze muruja to jakos nowoczesna metoda "stachanowska",
    (znane byly "trojki murarskie") w ktorej jeden ladowal na mur zaprawe lopata a
    za nim drugi, bez uzycia kielni, ukladal po dwie cegly na raz; w ten sposob
    rekordy ustanawiali. Nie pamietam juz co ten trzeci z tej "trojki" robil.
    Pzdr.
    Tornad