    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzejecie?
    Date: Sun, 25 Sep 2016 10:38:00 +0200

    On 2016-09-25 10:04, Uzytkownik wrote:
    > No to w końcu czym grzejesz?

    Piecem na ekogroszek zasilanym pelletem/weglem.

    > Pisałeś wcześniej, że codziennie odpalasz
    > kominek sugerując, że jest to Twoje główne źródło ciepła

    Nic takiego nie sugerowalem. Kominek służy do podniesienia temperatury
    na chwile. Dokładnie kiedy trzeba a nie kiedy podłogówka da radę.

    >, a tu się
    > okazuje, że jednak nie, bo grzejesz kotłem węglowym, a kominek używasz
    > tylko i wyłącznie okazjonalnie. Za chwilę okaże się to Twoje codzienne
    > palenie to tylko w weekendy, albo w święta :)

    Codzienne w czasie sezonu, co nie oznacza "ciągłe". Impulsowe.

    > A masz kominek otwarty czy z szybą?

    Z szybą. Kominek otwarty nie wchodził w grę bo dzieci miały <4 lat kiedy
    dom był stawiany. Obecnie bym się zastanowił.

    > Wiesz jak nie raz siedziałem przed
    > kominkiem otwartym, posiadającym komorę spalania o objętości ok. 3m3 i
    > cały wyłożony szamotem, a obok było miejsce do leżenia, gdzie można było
    > wygrzewać kości.
    > Uwierz mi, że to co masz w domu i większość Polaków to tylko namiastka
    > prawdziwego kominka.

    Wynika to z pewnych kompromisów takich jak rozmiar miejsca na kominek,
    dzieci itp. Natomiast zmarwie Cie: mój kominek po otwarciu drzwiczek
    działa tak samo dobrze i mozna go tak używać. I co gorsza: używam go
    równiez tak.

    > Ale ja nie dyskutuję o gustach i dobrze wiem jaki urok daje kominek. Sam
    > też bardzo lubiłem przesiadywać przed kominkiem. Jednak wiem jakie
    > niedogodności stoją za tym urokiem.

    Sa one nieistotne dla niektórych. Dla mnie na ten przykład.

    > Dyskutuję jednak z błędnymi
    > przekonaniami, że kominkiem można ogrzewać dom i że będzie taniej.

    W tym watku takie przekonanie nie pojawiło się. Pojawilo się
    kilkukrotnie za to o tym że kominek wspomaga dając na chwile ciepło. To
    że dyskutujesz z tezami których tutaj nie ma jest dośc typowe.

    > Kominek z płaszczem wodnym i nastawienie, że będzie ogrzewał dom to
    > bzdura, bo stanowcza większość społeczeństwa, która się nastawiała na
    > ogrzewanie kominkiem wytrzymuje co najwyżej 3 sezony i zaczyna grzać
    > innym źródłem, a kominek używa tylko okazjonalnie. Inwestowanie w
    > kominki z płaszczem to zbędny wydatek kasy, a przy nowoczesnych
    > systemach grzewczych i tak gówno warty w sytuacjach awaryjnych, bo musi
    > być prąd aby taki mógł w ogóle pracować.

    Mój kominek z płaszczem był pomyłką, dzisiaj, bardziej doświadczony,
    kupiłbym kominek bez. Jednak znam człowieka który takim kominkiem grzeje
    już kilka lat ponieważ wyszło mu że drewno jest najtańsze, choć nie mam
    pewności czy wie co mówi. W kazdym razie nie mogę wykluczyć że ludzie
    grzeją kominkami z płaszczem i nie narzekają.

    > Skoro inni narzekają i twierdzą, że drugi raz nie popełniliby takiego
    > głupstwa to chyba też mają powody?

    Ale tych osób nie jest 100% i oboje nie mamy dostępu do statystyk na ten
    temat.

    > To fajnie, że Was to kręci, ale uwierz mi, że jesteście w stanowczej
    > mniejszości.

    Mieszkam na osiedlu domków. Kominy kominków pracują od 17 do później
    nocy. Jest bodaj jeden dom bez kominka. Mieszkamy 5 lat inni dłużej.
    Wszyscy minus jeden mają skład opału typu drewno lub brykiet. Gdybym
    opieral się na doświadczeniach własnych miałbym inne statystyki.

    > Tak, tak .... Oczywiście to nie Ty jesteś w błędzie tylko ja :)

    Jestes nowy na newskach że nie rozumiesz taj zasady? To podstawa
    dyskutowania od zawsze.