    Subject: Re: grzejecie?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <57e7a4f2$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns89h3$9vt$1@node1.news.atman.pl>
    <57e7bad7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8eqa$21o$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7c362$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8goq$3tu$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 25 Sep 2016 17:21:13 +0200

    > Producentów kominkow z płaszczami jakby mniej smieszy skoro mają
    > osobne obwody wodne do tego w płaszczu. Tak samo producentów zaworów
    > awarynego zalewania wodą, stosowane też w piecach na paliwo stałe. Po
    > polskiemu to się nazywa "funkcja strażak". Bardzo ciezko zagotować
    > wodę w piecu z tym bajerem bo przepływ jest z dośc solidnej rury 1 cal
    > i całkiem żwawy.

    Mylisz pojęcia "zalewania wodą" czyli tzw. funkcja "strażaka", a
    schładzania.

    Funkcja "strażaka" polega na ZALEWANIU żaru wodą.
    Schładzanie natomiast realizowane jest na 3 sposoby:
    1. Przy użyciu wbudowanej wężownicy
    2. Przy użyciu dodatkowego wymiennika
    3. Poprzez bezpośrednie wpuszczenie zimnej wody do instalacji i
    wypuszczenie gorącej do kanalizacji.

    Napisałeś: "Po pierwsze kominki z plaszczem moga mieć automatyczne
    zalewanie wodą z wodociągu (mój ma),"
    Sugerowałeś, że masz zamontowanego "strażaka". Funkcja "strażaka" przy
    kominku to szczyt idiotyzmu podobnie jak ww funkcja nr 3 która potrafi
    zniszczyć kominek, a niestety niektóre kominki tak właśnie są montowane.
    Jedyna poprawna metoda to schładzanie przy pomocy wężownicy lub
    specjalnego wymiennika pracującego z kominkiem w sposób grawitacyjny. W
    końcu co masz zamontowane, bo piszesz bardzo nieudolnie jak kompletny
    ignorant.

    Kolejną sprawą, którą napisałeś: "po rugie jako bufor działa cała
    instalacja c.o. której jest pewno kilkaset metrow rur, zbiornik c.w.o. i
    kupa betonu. Całkiem przyzwoity bufor można rzec. Kominka po 5 latach
    nieudało mi się zagotować, a piec kilka razy (z powodu debilizmu
    sterownika)."
    Świadczy to tylko i wyłącznie o tym, że masz spierdoloną podłogówkę,
    ponieważ poprawnie wykonana automatyka podłogówki nie pozwoli na
    przyjęcie większej ilości ciepła niż wynika to z zapotrzebowania
    energetycznego oraz ustawionych parametrów ogrzewania. Prawidłowo
    zaprojektowana i wykonana podłogówka nie posiada żadnych funkcji
    buforujących dla kominka, ponieważ prawidłowo zaprojektowana automatyka
    nie pozwoli na podniesienie temperatury podłogi. Podniesienie
    temperatury jest niezbędne do zmagazynowania większej ilości ciepła.
    Poza tym kominek także grzeje otoczenie poprzez promieniowanie. Jeżeli
    powietrze w pomieszczeniu zostanie podgrzane w taki sposób to
    automatycznie zmniejsza się odbiór ciepła z podłogówki. Drastycznie
    obniża się moc podłogówki oddawana do tego pomieszczenia.
    Grzejąc w ten sposób kominkiem musisz mieć automatykę, która będzie
    utrzymywała spalanie w kominku na takim poziomie, jakie jest
    zapotrzebowanie w ciepło. Przy takim sposobie spalania, kominek pracuje
    z bardzo niską sprawnością, mocno zanieczyszczając środowisko. Tak więc
    Twoje bajki o paleniu z otwartą szybą to sobie możesz opowiadać
    dzieciom, ale nie mnie.
    Ktoś kto połączył kominek z podłogówką bez dodatkowego bufora ciepła nie
    posiada żadnej wiedzy o systemach grzewczych.
    Prawidłowo zaprojektowana instalacja to kominek -> bufor -> system
    grzewczy z automatyką

    > Bo przecież, skoro montujesz kominki kilka razy dziennie, nie
    > przypuszczam abys myślał że ja mowie o zalewaniu wodą c.o.

    Myślę, że Ty sam nie wiesz co mówisz :)

    > Ona sie nie zagotuje. Chyba że wodociągi zakręca wode, prądu zabranie
    > i palisz tonę drewna. Wtedy się zagotuje.

    Nie uważasz, że grzanie wody wodociągowej tylko po to, aby ją wypuścić
    do kanalizacji jest idiotyzmem?

    > Ktore wystepują rownie rzadko jak kompetentni politycy. Za to te z
    > rozprowadzaniem ciepła niosą z soba różnorakie konsekwencje,
    > powiedzmy, dekoracyjno-geometryczne. Zupelnie jak ta żółta rura w
    > salonie.

    Dlatego wolę NIE.

    > W kominku strasznie cieżko zagotować wodę. Ma gownianą sprawność

    > No popatrz to zupelnie jak ja, tylko ja to robie u siebie w domu.

    I ograniczasz się tylko i wyłącznie do swojej spierniczonej instalacji.
    Ja natomiast zajmuję się rozwiązywaniem problemów u ludzi i to nas różni
    - wiedza i doświadczenie.

    > Ale jakie mam inne możliwości? Farelka? Czy żółta rura na scianie w
    > salonie?

    Czy ktoś Cię zmusza?
    Poza tym jak byś miał kominek prawidłowo zrobiony bez płaszcza wodnego
    lub kominek z płaszczem + duży bufor ciepła to byś tak nie truł ludzi,
    bo nie musiał byś dławić spalania. Kominek pracowałby ze swoją
    największą sprawnością i z normalnym dostępem powietrza, a spalanie
    odbywałoby się bez dymu, bez czadu i bez wielu substancji rakotwórczych.
    No ale bufor kosztuje i miejsce na bufor także, poza tym trzeba
    zatrudnić fachowca, a nie "pana Henia, który to siem na fszystkim zna".

    > Normalnie jak byś pierwszy raz trafił na grupach na kogoś kto pisze
    > sarkastycznie a nie poddanie. Sorry, taki mam klimat.

    Chyba raczej "klimakterium", a nie klimat :)