    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzejecie?
    Date: Sun, 25 Sep 2016 21:55:45 +0200
    <57e7a4f2$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns89h3$9vt$1@node1.news.atman.pl>
    <57e7bad7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8eqa$21o$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7c362$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8goq$3tu$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7eb62$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8r8e$ro8$1@node1.news.atman.pl>
    <57e81cb6$0$651$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2016-09-25 20:51, Uzytkownik wrote:
    > No tak. To nie Ty jesteś w błędzie. To niemożliwe. To wszyscy oni się mylą.

    Nie, ale to oznacza że bardzo latwo nie dojśc do porozumienia kupując
    kominek. I jak widać po tym watku nawet fachowcy mają problem ze
    zrozumieniem drugiej osoby.

    > Jakiej rurki? Króćca, którym dostaje się woda wodociągowa do wody
    > grzewczej znajdującej się w płaszczu wodnym kominka?

    Nie.

    > Czy może przepływająca przez wbudowaną w płaszcz wodny kominka wężownicę
    > schładzającą?

    Tak.

    > Ale kur.... większość z nich posiada wbudowaną wężownicę (rurkę), którą
    > ta woda wodociągowa przepływa i nie miesza się z wodą kotłową.

    Nikt nie pisał nic o mieszaniu wody z kanalizacji z co.

    > O takiej
    > metodzie pisałem jako jedna z poprawnych.

    I co najwązniejsze: nikt tutaj (czyli ja) nie pisał o niczym innym.

    > Ale są też debilne rozwiązania
    > polegające na wpuszczaniu wody wodociągowej do płaszcza wodnego
    > kotła/kominka. Woda wodociągowa miesza się wtedy z wodą kotłową.

    Nie mam takiego rozwiązania.

    > Są też
    > rozwiązania w postaci "strażaka", który leje wodę prosto na ogień.
    > Niestety i takie idiotyczne rozwiązania się trafiają. Co Ty masz? Tego
    > nie wiem. Póki co piszesz o ZALEWANIU sugerując, że masz po prostu
    > zamontowanego tzw. "strażaka".

    Zalewanie roboaka też polega na laniu alkocholu na dżdżownice? Zakładasz
    że po drugiej stronie interneta musi byc ktoś strasznie głupi skoro
    zamiast widzieć sensowne rozwiązania imaginujesz sobie wyłacznie
    najgłupsze z możliwych? Gdybym wylał na przegrzany opał wodę
    przypuszczam że szybe bym wydłubywał z kanapy przez miesiąc, a wcześniej
    gruz.

    > Ja wróżką nie jestem i opieram się tylko
    > i wyłącznie na Twoich wypowiedziach

    W których padło już chyba kilka razy jak to działa. Jak już zauwazyłem:
    imaginujesz sobie tezy i z nimi dyskutujesz. Ponieważ nie masz szacunku
    do ludzi za grosz, to imaginujesz sobie tezy najgłupsze co
    usprawiedliwia potem dlugie i nudne wywody o oczywistościach dzięki temu
    wydaje Ci się że reszta świata uważa Cie za osobe mądrą, bo przecież
    tyle wyrazów... Nie wnioskuje tego po tym wątku. Wnioskuje to po wielu
    wątkach. Zawsze to wygląda podobnie.

    >, które w tym przypadku są bardzo
    > lakoniczne i jak wynika z dalszej dyskusji błędne. Mylisz nazwy i pojęcia.

    Myślę że nie mylę. Po prostu "strażakiem" nazywa się tak wiele róznych
    rozwiązań technicznych w kotłach że aż z ciekawości sprawdziłem czy
    działa jak płachta na byka. Okazalo się że jak najbardziej można
    podnieść poziom trolowania od razu o kilka poziomów!

    > Jakie rury Ci grzeją beton? Te od kaloryferów, które są w otulinach? :)

    Tak. Zdziwisz się jak rura w otulinie slicznie oddaje ciepło betonowi.
    Pewno mam jakąs zła otulinę, ale prawde mówiąc dokładnie taką samo jak
    reszta swiata. Efektem czego mam w kilku miejscach ogrzewanie podłogowe
    niezamierzone. Przy czym taka rurka 60+ nawet w otulinie jest dość
    średnio miła przez panele. Myślałem że może głupi jestem ale okazało się
    że znajomy jak chodzi po salonie to omija okreslone kafelki bo akuratnie
    leci tam rurka od grzania piętra. W otulinie bo widzialem jak kładli.
    Podlogowki nie ma, ale jak widać ma. Choć to bardziej parzenie podłogowe.

    > Wiesz co? Przestań się ośmieszać i wypisywać takie pierdoły, bo szkoda
    > mi czasu na czytanie takich bzdur.

    To po co czytasz?

    > A przy grzejnikach masz zawory termostatyczne?

    A znasz ludzi którzy nie mają? Ja rowniez bezpiecznie zakładam że ludzie
    wokół mnie to potencjalni idioci, ale nie aż tak żeby mieć od razu pewność.

    > Masz bufor?

    Nie. Mam:
    a) wymiennik
    b) mieszacz

    Mam rownież kupę wody wliczając w to pojemnośc pieca węglowego, cwu i
    mase rur z wodą. Ide o zakład że dla wody wsio rawno czy buforuje się w
    piecu i rurach czy w baniaku, czy wprost czy przez wymiennik. W kazdym
    razie sprawnośc kominka jest tak przeraźliwie mierna że niewiele się
    tego buforuje a piec weglowy zmniejsza automatycznie grzanie na czas
    pracy kominka. Tu masz odpowiedź co się dzieje z energią z płaszcza. Po
    prostu piec na wegiel/pellet obniża moc. A moc jest tak mała z kominka
    że jest w calości konsumowana przez urzadzenia grzewcze wiec nie ma
    czego buforować.

    > Po ch...j te debilne porównania?

    Po ch. nazywanie ludzi idiotami kiedy robią coś dokładnie odwrotnego niż
    opisujesz?

    > Brak ci argumentów czy co? Może Ci się

    Sarkazm się to nazywa. Po raz kolejny spieramy się na grupach i coraz
    bardziej mnie to bawi. Przyznam że równie łatwo ciągnącego przynętę
    trola już dawno nie hodowałem.

    > wydaje, że w ten sposób jesteś zabawny. Nie, nie jesteś zabawny. Takie
    > zachowanie raczej implikuje współczucie z powodu głupoty.

    Ale ja nie chce byc zabawny. Po prostu sprowadzam chamstwo do poziomu
    podłogi gdzie mogę się nacieszyć jego dziecinnością, podraznić, zbadać.

    > Pisałem, że non-stop?

    Pisałeś o wylewaniu gorącej wody do kanalizacji. Przepraszami. Nie, nie
    szkoda mi tych 30 litrów raz na rok w czasie testowania. Liczmy że
    reszta grupy nie zauwazy prawdziwych intencji tego pytania bo przecież
    żadnych nie było.

    > Wbrew pozorom hydraulika obecnie jest dość skomplikowaną i trudną
    > dziedziną. Współczesny hydraulik musi się znać nie tylko na "laniu wody"
    > tak jak większość to robi, ale musi mieć w jednym palcu wiedzę z
    > dziedziny regulacji i sterowania, a tu się kłania automatyka.

    Może i musi ale nawet na laniu wody się nie zna. Mój swierdzil że dwie
    pracujące przecisobnie pompy w jednej gałezi obwodu to jest rozwiązanie
    odpowiednie i często stosowane w praktyce i doswiadczeniu. Twierdził też
    że te plastikowe pokrętla w RTL są psu na budę bo tylko za puszkę
    wystają a kręcić mozna byle kapslem. I mówił jeszcze wiele rzeczy a ja w
    miedzyczasie doktoryzowalem się z gwinowania rurek z pakułami bo
    hydraulik jak mawiał "to tylko pedały dają tyle zielska, u nas jest
    pasta i styka". Itd itp. przyszedł drugi, pokiwał glową i potórzył to
    samo. Trzeci też. Widocznie taka okolica nie obfitująca w fizyków tylko,
    panie, praktyka i doświadczenie i berety z antenkami (3x hydraulik - 3x
    beret, zastanawiające, jak za starych czasów na warsztatach szkolnych
    sie poczułem).

    Bardzo ladna teoria na temat tej znajomości tego i owego przez
    hydraulików. Przyznaje jednak że tak szybko rurek zgrzewać nie potrafie,
    jak ten pierwszy, czyli się nie nadam.

    Tak mam spieprzone c.o. kominek jednak działa, podłogówka nie gotuje
    skarpetek w sandałach, piece nie wybuchaja, pellet się pali, popiołu z
    kominka co kot napłakał, firanki wiszą białe od chyba 2 miesięcy, CO ani
    śladu, 23+ zimą, tanio. Tragedia. Wpadniesz *naprawić*?