  • Data: 2009-01-26 11:38:53
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > I to typowy przykład na to, jak cyferkowy marketing robi ludziom z mózgu
    > wodę.
    > Różnicówka nie ogranicza wielkości prądu przepływającego przez ciało
    > człowieka w razie przebicia i związanego z tym porażenia.
    > Ona jedynie redukuje czas, przez jaki prąd przepływa.
    >[..]
    > a dla takich, które
    > zerowane nie są (np. suszarka) to w razie wpadnięcia takiej do wody i tak
    > prąd jaki popłynie będzie większy niż 30mA, co wywali różnicówkę dowolną.
    Ale jak sam piszesz - wywali szybciej. I o to wlasnie chodzi.
    Poza tym wpadniecie suszarki to przypadek rowniez skrajny jak wsadzenie
    widelca do gniazdka (dziecko znajomego chcialo zobaczyc czy widelec bedzie
    swiecil tak samo jak zarowka :>). Czesciej chodzi wlasnie o jakies przebicia
    czy uplywnosci wynikajace z zawilgocenia czy uszkodzenia przewodow np w scianie.
    Zrodel nie pamietam i nie chce mi sie teraz szukac, ale byly robione jakies
    badania z ktorych wynikalo ze przeplyw pradu rzedu 25mA moze spowodowac
    zatrzymanie akcji serca u dzieci, a nie spowoduje wywalenia roznicowki z
    progiem 30mA.
    Natomiast pisalem juz w innym poscie - moj elektryk stanowczo odradzal
    roznicowki 10mA jako zbyt czule.

    pozdrawiam
    Bruno