  • Data: 2010-12-26 19:45:08
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4d1749b5@news.home.net.pl...

    > Wróć! (cancel ;) )
    >
    > Art.5 ustęp 3 ustawy o normalizacji: stosowanie Polskich Norm jest
    > dobrowolne.
    >
    > Rozporządzenie ministra jest przepisem niższej rangi, niż ustawa - zatem
    > zapisy sprzeczne z ustawą "nie działają".

    Tyle, że wspomniane przeze mnie wcześniej rozporządzenie działa na podstawie
    "Ustawy Prawo Budowlane" i toczy się innym torem. Rozporządzenie to
    przywołuje konktretne normy, a te na mocy tego rozporządzenia stają się
    obowiązujące.

    Co do dobrowolności norm na podstawie "Ustawy o normalizacji" to należy to
    interpretować jako dowolność stosowania i przywoływania oraz dowolność
    stosowania o ile inne akty prawne nie mówią inaczej.
    Mówiąc prościej nie ma obowiązku podporządkowywania się każdym normom, które
    tylko wydał PKN. Dobrowolność polega na tym, że można przywołać jako
    obowiązujące normy np. UE lub dowolnego kraju. Jednak od chwili przywołania
    danej normy w innym akcie prawnym, staje się ona obowiązującą tylko i
    wyłacznie w zakresie, którego dotyczy ten akt.

    > Znajomy, jak słyszy o takich numerach, zwykle wzdycha i mówi:
    > skurwysyny, pedały, złodzieje...

    Mnie też to wkur...., ale tylko tyle możemy.