  • Data: 2010-12-26 23:06:06
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "widow" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nieprawda.
    > Jest jeszcze coś takiego jak "Prawo Budowlane", które "mówi" kto może
    > pełnić samodzielne funkcje w budownictwie.
    > Prawo to "mówi", że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, mogą
    > wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie
    > techniczne, potwierdzoną praktykę zawodową, odpowiednie "uprawnienia
    > budowlane" w zakresie projektowania i/lub kierowania robotami budowlanymi
    > oraz wpis do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia
    > budowlane.
    >
    > Mówiąc w skrócie:
> [...]

    Plumpi niestety ale pierd...
    Mylisz zupełnie dwie sprawy: przysłowiowe ręcę, które wykonują fizyczną
    pracę (kładą kable) i osobę, która to nadzoruje i zatwierdza.
    Może być tak, że ta jedna osoba fizycznie skręca przysłowiowe kable w
    instalacji i klepnie odbiór (gdyż ma takie uprawnienia) lub są to dwie
    oddzielne osoby: robotnik/osoba prywatna i koleś z uprawnieniami, który ma
    akurat delikatnie palce i w dup.. ma kręcić kable.
    Rozumiesz teraz?:]
    I teraz wskaż mi w prawie budowlanym choć jedną wzmiankę, że mając sam
    uprawnienia muszę jednocześnie sam kręcić kable w instalacji.
    I nie zasłaniaj się tutaj wykonywaniem instalacji zgodnie z obowiązującymi
    przepisami bo nie o tym tutaj mowa:]