    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Date: Tue, 3 Jan 2012 10:17:16 +0100

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jdueet$8oa$1@polsl.pl...
    > IMHO, potrzebujesz elektryka, jesli nie robiles
    > instalacji wczesniej bedzie Ci ciezko.

    > Dokumentuj wszystko, opisuj kable.
    >
    > Jedno praca to rozprowadzania przewodow i sama koncepcja instalacji,
    > a inna praca to laczenie obwodow i podlaczenie rozdzielni,

    Rozdzielni nie ogarnę, więc wszystkie kable w rozdzielni połączy elektryk.
    Ale wszystko co w puszkach, spokojnie dam radę połączyć.

    > OK. A jak chcesz "puscic" kilkanascie lub wiecej kabli
    > do rodzielni tez po tynku ?
    > Jesli to sciana wewnetrzna to nawet sie nie zastanawiaj, wytniesz
    > otwor kątówką idealnie pod szafke...........

    Jak widzę większość ludzi robi szafki poddtynkowe - większa estetyka i
    funkcjonalność, to pewne. Ale garaż takiej estetyki nie potrzebuje, poza tym
    szafka o głębokości 11cm powieszona na wysokości głowy (lub wyżej) nie
    powinna przeszkadzać.

    Mam ogólnie niechęć do niszczenia ścian. W tym przypadku byłoby to prawie
    połowa grubości ściany.

    Przewody do szafki szłyby w tynku (lekkie podkucie ściany aby się zmieściły)
    i wchodziłyby do szafki (np. od tyłu).

    Obwodów w całym domu będzie 27, maksymalnie 30. Czy szafka 42 polowa będzie
    wystarczająca? Czy kupić większą, np. 54 polową?

    Nie wiem czy ilość obwodów nie jest zbyt duża. Na samą kuchnię przewiduję 4
    obwody (nie licząc obwodu trójfazówki - na razie nie będzie wykorzystany, bo
    kuchenka gazowa). Jeden obwód to zmywarka, drugi lodówka plus 1 gniazdko,
    trzeci piekarnik plus 1 gniazdko, czwarty 3 gniazdka. A może lepiej zrobić
    osobny obwód na zmywarkę, lodówkę i piekarnik, a czwarty obwód to 5
    gniazdek?