    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Mon, 14 May 2012 18:45:38 +0200
    <jnos0f$b76$1@inews.gazeta.pl> <jnostg$d1l$1@inews.gazeta.pl>
    <jnothc$ebr$1@inews.gazeta.pl> <jnov7j$hum$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa04f6a$2$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnpju5$96u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa15cf9$2$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo2daj$clf$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa81901$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo984p$4d3$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa9288d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jobs1l$st4$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VnJHK$16Q@mike.oldfield.org.pl>
    <jodq5c$58h$1@inews.gazeta.pl>
    <4faab78d$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <joekph$ccq$1@inews.gazeta.pl> <jogcv1$h2n$1@node2.news.atman.pl>
    <op.wd3v1xf51cvm6g@lap> <joiqdj$eia$1@node2.news.atman.pl>
    <jok2u7$707$1@inews.gazeta.pl> <joqh89$1bq$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:joqh89$1bq$1@node2.news.atman.pl...

    > Opcja pomiaru zabezpieczeń różnicowoprądowych szczególnie przyda
    > Ci się w mieszkaniach mających instalację w układzie TN-C, w których
    > RCD nie ma i z mocy prawa być nie może. Czyli większość mieszkań
    > w Polsce.

    Kolego, układów TN-C nie ma w mieszkaniach i być ich tu nie może. Zabronione
    są od 1999 roku. Przed 1999 rokiem nie isniały w Polsce układy TN-C.
    Musisz się jeszcze doszkolić.

    > Natomiast w sprawie pomiaru rezystancji izolacji, to dwóch elektryków
    > nadziwić mi się nie mogło, po co chcę od nich i takiego pomiaru. Przecież
    > przewody były nowe, prosto ze sklepu. Jak zgadniesz, nie
    > oni dostali ode mnie zlecenie. Dostał bardzo rozsądny człowiek posiadający
    > "tylko" E. Ale od innych z pewnością dostali. Jeden
    > z nich miał D i pomiary, drugi nie wiem -- jak by nie było, Twoi
    > koledzy po fachu. :-)

    Nie bądź bardziej chamski niż ustawa przewiduje :)

    > O magiku potrafiącym zmierzyć rezystancję izolacji kinkietu
    > bez wykręcenia z niego żarówki nawet nie chce mi się gadać.
    > Nie u mnie robił. :-)

    > Naprawdę byś nie potrafił wykonać pomiaru IPZ takim mierniczkiem,
    > gdybyś z jakiegoś powodu musiał to zrobić? To naprawdę przykre.
    > Nie każę Ci biec z wynikiem do urzędu, ale oszacować wartość i
    > podać jej niepewnosci dasz radę?

    Kolego, robiłem pomiary starymi przyrządami analogowymi typu woltomierze,
    amperomierze, mostki IMU, induktory IMI i nawet mam do dnia dzisiejszego te
    przyrządy, które leżą sobie na regałach "tak na wszelki wypadek".
    Powiem ci krótko: poczytać wypowiedzi newsa oraz płaszydupka, popić czystą
    wodą to "sraczka murowana".
    Naperawdę, aż tak bardzo pragniesz się zniżyć do ich poziomu
    intelektualnego?