  • Data: 2012-05-18 13:18:35
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Dlatego ja to robię w ten sposób, że przewód "zerowy" rozgałęziam na 2
    > oddzielne przewody, łącząc z sobą 3 przewody przy pomocy kostki, mocując
    > podwójnie śrubami lub skręcając i lutując. Dzięki temu przewód "zerowy"
    > podłączam oddzielnymi odcinkami do zacisku "zera" oraz bolca ochronnego.

    To przeczy temu, co pisałeś poprzednio. Po drugie, niepotrzebnie
    przekombinowujesz z tą kostką. Doprowadź przewód zerowy do kołka
    ochronnego, a następnie BEZ JEGO ROZCINANIA do zacisku zerowego.
    Wówczas masz zabezpieczenie, o którym piszę i brak przepływu
    jakiegokolwiek prądu przez zacisk kołka ochronnego w sytuacji
    poprawnej pracy instalacji.

    Piotr