  • Data: 2012-05-18 13:26:11
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Gdybyś przeczytał i zrozumiał tamte normy oraz Prawo Budowlane to byś
    > wiedział, że nie było obowiązku obejmowania metalowej armatury
    > hydraulicznej połączeniami wyrównawczymi wg tamtych norm.

    Pierwsze ,,stanowisko" w omawianej sprawie Normalizacyjnej Komisji
    Problemowej nr 55,
    opatrzone datą (06.07.1998) i czterema podpisami (INPE, nr 21), miało
    treść następującą:
    ,,...Instalowanie rur z tworzywa sztucznego ... NIE ZWALNIA Z OBOWIĄZKU
    stosowania w łazienkach
    połączeń wyrównawczych dodatkowych (miejscowych). Połączeniami tymi
    powinny być objęte
    wszystkie części przewodzące, mogące mieć styczność z wodą w tych
    rurach, takie jak wanny,
    brodziki, krany, baterie, grzejniki wodne, podgrzewacze wody, armatura
    itp. ..."

    > Wybacz, że napiszę wprost - należych do tego grona.

    W życiu nie uziemiłem plastykowej rury i tego nie zrobię.
    Rozum by mi na to nie pozwolił. Coraz ciekawsze rzeczy wypisujesz. :-)

    > Dziwię się, że dr Musiałowi chciało się walczyć z takimi durniami,
    > którzy nadinterpretowali prawo oraz normy.

    To raczej twoja kompania, stąd moje pytanie: robiłeś
    zgodnie z zaleceniem, czy wbrew niemu? To znakomite pytanie,
    bo przy twoim podejściu do norm jakbyś się nie obrócił, to
    dupa z tyłu. :-)

    Zanim się następnym razem powołasz na dr. Musiała, to dwa
    razy sprawdź, czy sobie nie strzelasz w stopę.

    Piotr