    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Date: Sun, 7 Nov 2010 17:43:53 +0100

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:ib6kl6$ncf$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam
    > Chcę zrobic drzwi wejsciowe w istniejacym budynku. Drzwi dosc waskie -
    > 80tki (z oscierznica 86cm)
    > Sciana ma jakies 40 lat i widze ze z zewnatrz jest biala cegla a wewnatrz
    > jakis pusta. Razem okolo 40cm.
    > Szukam jak najlepiej zrobic nadproże przed tym jak zaczne robic otwór na
    > drzwi.
    > Rozumeim ze wszystkie nadproża gotowe betonowe typu L nie bardzo sie
    > sprawdzaja w tym przypadku ?
    > Slyszałem coś ze najlepiej jest zrobic z metalowych T-eownikow lub
> [...]

    Poszukaj jakiegoś konstruktora lub budowlańca z uprawnieniami kierowniczymi
    w najbliższej okolicy.
    Bez dokłądnych oględzin nikt Ci nie doradzi, a ryzyko zawalenia ściany, a
    być może i całego domu duże - jezeli jest to ściana nośna.
    Jeżwli nie wiesz jak takie rzeczy się rozbi to lepiej się za to nie
    zabieraj, nawet jak ktoś Ci doradzi poprzez net.