    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Date: Tue, 11 Jan 2011 04:54:17 -0800 (PST)

    On 11 Sty, 13:43, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    [...]
    > No niestety, póki co poszedłem na łatwiznę i istotne punkty obsłużyłem
    > przekaźnikami bistabilnymi, natomiast magistrala i tym podobne czekają
    > nieużywane na swój moment w historii. Po prostu nie mam czasu na
    > zrobienie tego prototypu...

    Widzisz Shaman -> ja sie tego u siebie obawialem i prawdopodobnie
    mialem racje. Gdybym odrazu nie zaplanowal uzycia PLC, nie pociagnal
    tam samych skretek, to do dzisiaj (i prawdopodobnie na wieki) mialbym
    standardowa instalacje (z bezsensownie niewykorzystana wieksza iloscia
    kabli).

    Apropo ciagniecia normalnych (grubszych) kabli zamiast skretek -
    bedziesz potrzebowal zdecydowanie wiecej miejsca / dodatkowa duza
    skrzynke zeby to porozdzielac. Moim zdaniem wszystko to niepotrzebne
    generowanie kosztow :)

    Jezeli ja bym chcial zamienic instalacje na powiedzmy w miare
    standardowa to poprostu wszystkie skretki ktore ida mi z wylacznikow
    podpinam zamiast do PLC - bezposrednio do przekaznikow (bo dla kazdego
    punktu mam oddzielny przekaznik w podstawce na szynie) i zamieniam
    wylaczniki na monostabilne (bistabilne? zawsze mi sie to myli - te bez
    sprezynki co nie odbijaja ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.