eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-11-28 13:26:03
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 28, 11:34 am, shaman <g...@m...pl> wrote:
    > Cześć - pytanie jak w temacie.
    > Napiszcie co uważacie lub co macie u siebie.
    > Żeby ułatwić - poniżej lista odległości (wpisuję swoje typy):
    >
    > 1. gniazda od podłogi: 15cm
    Zalezy od upodoban. U siebie mam 45 od podlogi i na wysokosci 110
    (razem z wlacznikiem swiatla) Oba rozwiazania maja swoje wady i
    zalety.
    Wyzej - dzieci nie wtykaja palcow, wygodnie sie podpina cokolwiek,
    ladowarka z zwinietym kablem moze caly czas wisiec, nawet razem z
    telefonem.
    Nizej - nie widac kabli nad wersalka/tapczanem.

    > 2. wył. oświetl. od podłogi: 115cm
    > 3. wył. oświetl. od ościeżnicy lub otworu na gotowo: 20cm
    Pomysl o daniu jakiejs maskownicy dookola wlacznika. U siebie mam
    kawalek sklejki zabejcowany i polakierowany. Duuuzo mniejszy syf na
    scianie.

    > 4. gniazda nad blatem kuchennym: 12cm
    Jak bedziesz robil to daj sobie wedle uznania jedno/dwa tak aby bolec
    byl od dolu.
    Wtedy jesli masz mikrofale/opiekacz w szafce/powyzej blatu to wtyczka
    bedzie miala kabel skierowany do gory.

    > 5. o czymś zapomniałem?
    O czujkach ruchu.
    Daj co najmniej jedna na pomieszczenie, podepnij do jakichs malych
    kinkietów.
    Byle dobrze wyreguluj i zadbaj aby lampa ktora zapala czujka nie byla
    widziana bezposrednio przez czujke.
    To rozwiaze ci problem o ktorym wspomina Adams (ze niby jak bedziesz
    chodzic i co po kolei wlaczac.

    W pokojach z kilkoma wejsciami czujka to mus. Ewentualnie przy kazdym
    wejsciu zamontuj wlacznik swiatla. Tyle ze powinien byc inteligentny
    aby mozna bylo zapalac i gasic swiatlo z dowolnego miejsca.

    U siebie zrobilem tez tak:
    na prawie kazdej scianie po dwa zestawy 4 segmentowe (na obu koncach
    sciany). W segmentach dalem: potrojne waskie gniazda, dwa gniazda z
    bolcem, jedno bez.
    I w niektorych miejscach, tam gdzie rpzewidzialem jakis kinkiet czy
    czujke zamiast gniazda bez bolca dalem wylacznik a wyzej podciagnalem
    kabel do puszki dla tegoz kinkietu.

    W kuchni zamontowalem wylacznik dla urzadzen ktore wygodnie miec caly
    czas wpiete ale czasem wylaczac.

    Generalnie to u mnie w pomieszczeniach mam po 24-32 gniazdka i jest
    tak akurat. Czesc znalazla sie za szafami wiec uzytecznych jest mniej
    ale jak potrzebuje podlaczyc laptopa to zawsze w zasiegu zasilacza
    gniazdko wolne jest.