eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-11-30 15:15:35
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    1g2000vba.googlegroups.com...

    >Ile masz np. telefonow komorkowych w domu i gdzie je ladujesz?

    3 sztuki. Ładuje swój albo w sypialni albo w pracy, żona swój najczęściej w
    kuchni ładuje, córka u siebie w pokoju.

    >Laptopa uzywasz zawsze w tym samym miejscu?

    Najczęściej tak, a nawet jak chce go uzywać w innym pomieszczeniu to mam
    baterię przecież. A ładuję go w sypialni najczęściej. Mam przy stoliku
    podwójne gniazdko używane najczęściej do ładowania laptopa lub/i komórki

    >Nie czepiam sie. Po prostu u mnie mialem okres gdzie mialem tak jak ty
    >i pierdylion przedluzaczy, rozdzielaczy a i tak co chwile trzeba bylo
    >nurkowac pod stol czy za szafke zeby cos podlaczyc.

    Ja nie używam w domu żadnego przedłużacza oprócz listwy przepięciowej do
    rtv.
    A gniazdka mam np w salonie koło stołu więc pod stół nie nurkuje.

    >Wybralem opcje "0 rozdzielaczy" i jestem kontent.

    I ok. Twój wybór. Ja chce tylko pokazać że można inaczej, że nie potrzeba
    kilkadziesiąt gniazdek na pomieszczenie.

    >Dodatkowo jak sie komus umyslo zeby zrobic przemeblowanie i zastawic
    >cala sciane to nie bedzie to tak dolegliwe jesli gniazdek bedzie
    >wiecej.

    Ja już przemeblowywałem sypialnie. I przeniosłem kinkiety na inną ścianę, i
    przesunełem gniazdko o ok 1metr. Zajeło mi to może dwie godziny roboty
    dodatkowej(wykucie bruzdy i jej zaszpachlowanie. sypialnie i tak
    przemalowywałem na inny kolor więc śladu nie ma po tych robotach.
    Co do zastawiania całej ściany to zdaje mi się że czasy meblościanek już
    mineły;))

    >Razem oszalamiajace 150zl.

    Mikser za to mogłeś zonie kupić np;))

    Tu 150zł tam 150zł i uzbiera się pare tysięcy. Właśnie takie "150zł" tu czy
    tam najbardziej podrażają koszt budowy domu.
    Robiłeś sam to masz 150 zł. Gdyby robił elektryk i liczył za tzw. punkt to
    byś miał deczko więcej
    No i walorry estetyczne: gniazdko co półtora metra na ścianie to nie jest to
    co np mi sie podoba;))
    Ty w pokoju o którym piszemy na 18 metrach bieżących ściany masz 27
    gniazdek;))

    >Tyle ze od przybytku glowa nie boli. A jak ktos nie ma glowy do
    >planowania albo ma zone ktora lubi sobie meble poprzestawiac albo
    >wymienic to im wiecej gniazdek tym lepiej.

    Dlatego kilka razy pisałem aby liczyć pod siebie. Ty potrzebujesz 27
    gniazdek w salonie a mi wystarcza 6-7. jeden zbiera znaczki inny jest
    filatelistą;))

    >nawet mniej. Kontakt-simon wyglada solidnie i dziala calkiem ok.

    Tu się z Tobą zgodze. Kontakt Simon również moim zdaniem wygląda ok ale
    trendy sa teraz Legrandy i Berkery;))

    >Ale przyznam ze gniazdek rtv-komputer-telefon-satelita nawet nie
    dotykalem, takie drogie.

    4 gniazdka antenowe do 2 tunerów cyfry+ i 3 telefoniczne(1 do telefonu, po
    jednym do tunera/splitera) jakoś przebolałem. No i jedno eternetowe do
    routera jeszcze mam

    >Napisalem 10-16.
    >Nie przesadzaj.

    Ok wartość maks przyjełem tak to jest w dyskusjach- patzr jakie ty ceny
    gniazdek przyjełeś;))

    >Minimum 2-3 trzeba liczyc na ethernet zeby sie kable nie pałętały.

    Tu sie różnimy. Moim zdaniem w większości typowych domów wifi wystarczy.
    Ethernet to dla hobbystów;))

    > Doego ze dwa glosniki - jedna skretka.

    Kable od kina domowego rozprowadziłem na etapie instalacji. Końcówki w
    puszkach gniazdek nie dawałem i dobrze bo głośniki do kina jakie sobie
    kupiłem miały gołe kable. Połączyłem je więc w puszkach, puszka z dekielkiem
    jest schowana za głośnikiem nic nie widać, nic więcej nie trzeba

    >Podpiecie telewizora,

    220v gniazdko, ew można lan to jedna skrętka, ale można tez wifi

    >konsoli

    >U mnie xbox chodzi po wifi i nic więcej nie trzeba

    >czy media center kolejna lub nawet dwie.

    xbox robi za media center- ale to u mnie, a jak ktoś po lanie podepnie media
    center to juz raczej lan do TV mu nie potrzebny, czyli nadal starczy 1
    skrętka

    >Z tych 10 nagle robi sie 4-6 uzytych. A to calkiem normalna sytuacja.
    >Nie przesadne gadzeciarstwo.

    To taka teoria że jak mam 3 komórki, 2 laptopy i 2 mp4 to potzrebuję 7
    gniazdek aby to ładować. A nigdy raczej wszystkiego razem nie laduje się.
    To samo z lanem- jak doprowadzisz do konsoli to nie musisz do telewizora czy
    media center itp.

    >Widzisz. Sposrod moich znajomych mam takich co maja stare domy/
    >mieszkania. I bardzo im dokuczaja wlasnie przedluzacze i brak skretki
    >w niektorych miejscach.

    Zgoda. Moja bacia w domu z lat 30tych ma dwa gniazdka na pokój umiejscowione
    na wysokości wzroku. Skrętek nie ma. I jej gniazdek by się przydało więcej.
    U mojej mamy w domu wybudowanym w 68 roku robiłęm nową instalację i tak
    rozplanowałem ze 4-5 gniazdek na pomieszczenie jest maks a przedłużaczy nie
    używa.
    A co do skrętki to naprawdę tylko w bardzo specyficznych zastosowaniach jest
    lepsza od wifi. A zresztą jedna skretka to co innego jak 10-16 skrętek o
    których Ty piszesz.

    >Rozsadne jest dac po jednej na sciane.

    Wcześniej pisałeś o 4.

    >Bo nie wiadomo czy za 5-7 lat
    >meble sie nie zmienia i nie beda ulozone inaczej. A wtedy czemu sie
    >ograniczac skoro dodanie 3xtyle kosztuje 40-60zl?

    Ja wychodzę z założenia że lepiej wtedy przerobic gniazdka/skrętki. Koszt
    porównywalny a ścian malować i tak trzeba więc nie problem przesunąć
    gniazdko dodać dodatkowe.

    > Po co puszczać tą sama muzykę w całym domu?
    >Puszczam moje mp3 na komputerze i ide do kuchni. I muzyka jest.
    >Zreszta nie tylko z mp3 ale i z radia czy satelity. Ide sobie na
    >podwórko i pstryk, muzyka idzie za mna.

    Aha czyli przy każdym głośniczku masz jeszcze pstryk. Jak wychodzisz z
    kuchni to robisz pstryk w głośniczku w kuchni wyłączając go a drugi pstryk
    robisz włączając głośniczek na zewnątrz.?

    > Dziecko słucha ta samą muzykę co Ty i zona w kuchni również?
    >Jesli tam jestem to tak. Zreszta nie ma przeszkod zeby sluchali swojej
    >muzyki ze swoich zrodel w dowolnym pomieszczeniu.

    Z tych samych głośniczków i z tego samego laptopa?

    >I jak idziesz do kuchni to xbox idzie za toba czy sluchasz tak glosno
    >zeby bylo slychac i tam?

    XBox stoi w salonie bo do jego działania przydaje sie telewizor;). I nie
    musze go nigdzie nosić.;))
    Filmy oglądam w salonie, muzykę najczęściej również tam słucham. A jak chcę
    w sypialni, czy kuchni to biorę laptopa i puszczam muzę z laptopa(laptop
    poprzez wifi łączy się z serwerem)
    Nawet film można sobie w kuchni obejrzeć

    >Napisze jeszcze inaczej, Nie korzystam z jakichs 300zl ktore wydalem.
    >Czy to zle?

    Nieważna kwota, ważne że to zbytecznie wydane pieniądze

    >Widze ze nie wciagales kabli w peszel. Szczegolnie jak tam juz jeden
    >kabel jest.
    >W normalny peszel wchodza 3 skretki jako tako. 4 z trudem. 5 to
    >hardkor. I to przy wciaganiu do peszla luzem. Takiego nie
    >zatynkowanego.
    >Przesuwanie 3 skretek w zatynkowanym peszlu jest mocno ciezkie. jak
    >sie za nie ciagnie to obawiam sie ze moze to je nadwyrezac.
    ,
    Nie pisaałem o skrętkach one są niepotrzebne moim zdaniem. Pisałem o peszelu
    w którym jest kabel 3*2,5mm i jak chcesz gdzieś dodatkowe gniazdko to
    nawiercasz otwór pod puszke koło peszela wyciągasz kabel i zakładasz
    gniazdko.

    -- Pozdrawiam

    Kris