eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-11-30 12:21:59
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    1g2000vba.googlegroups.com...

    >Gniazdka przylaczeniowe nie równaja sie gniazdku sztuce ze sklepu.
    >Takich kupnych mam 20 szt. I niektore sa podwojne i potrojne.
    >Policz ile kosztuje przedluzacz i osbie odejmij. W tym pokoju mam
    >jakies 1/3 gniazdek wolnych. Wiec jesli juz to tylko tyle jest
    >"luksusem".

    Ale po co mam liczyć ile kosztuje przedłużacz. Jak robisz nową instalację to
    robisz ją tak aby przedłużacza nie używać. Planujesz gdzie będzie stał sprzę
    rtv i tam robisz najwięcej gniazdek ew. dajesz dwa podwójne uwzględniasz
    listwę przepięciową. Dodatkowo ustalasz gdzie będzie ew lampa stała i ze dwa
    gniazdka do odkurzacza, ładowarki, choinki
    Ja u siebie w salonie o powierzchni pewnie z 50 m2 mam 6 podwójnych gniazdek
    założone z czego 2 podwójne za szafka ze sprzętem rtv. W sypialniach po 4
    sztuki. w kuchni 3 podwójne nad blatem i podłączenie kuchenki, mikrofalówki
    i zmywarki za tymi urządzeniami.
    I jak do tej pory nie mam potrzeby używać przedłużaczy

    >primo: nie 27 a 20. Secundo zamiast gniazdek ludziska kupia
    >przedluzacze ktore beda niewiele tansze ale i kabel bedzie podloge
    >zagracal.

    Jak zakładasz że kupia przedłużacze to ok. Ale jak błedne założenie to i
    wynik błędny wychodzi
    >Licz jak chcesz. przy koszcie wyposazenia pokoju na poziomie 2-10kzl
    >te 200zl w gniazdkach jest moim zdaniem rozsadnie wydana kasa.

    Każdy liczy pod siebie. Moim zdaniem można rozsądniej te 200 zł wydać. No i
    pieszemy tu o gniazdkach za 10zł. A jak ktoś sobie zechce droższy osprzęt
    kupic?

    >kabla wyszlo _dodatkowo_ jakies 50-70m per pokoj. Czyli jakies
    >30-100zl w zaleznosci od tego gdzie i jaki kabel kupisz.
    >Uzywac bede niebawem. Tu glosnik,

    Głośniki od kina domowego rozplanowałem wcześniej i raczej skrętka to marny
    pomysł do tego zastosowania

    > tu termometr,
    > tam komputer, telefon
    >i okazuje sie ze kabelki sa uzywane.
    Jeśli chcesz się bawić w rozwiązania typu serwer i termometr mierzący
    temperature w każdym pokoju to ok kabel się Tobie przyda. Ale ty[pisaleś o
    16 skrętkach na na pokój.
    To co piszesz w teorii wygląda ok, w praktyce 90% użytkowników praktycznie
    nic z tego nie wykorzysta. Mój szwagier 4 lata temu planował tpodobnie jak
    ty- okablował dom totalnie. Do dzisiaj kable ze ścian nieużywane wyłażą bo
    termometr to stacja pogodowa na baterie, bezprzewodowa, telefon
    bezprzewodowy, kompy po wifi. Ja dałem tylko skrętke z miejsc gdzie stoja
    telewizory bo do rozdzielenia Cyfry + się przydało ale tam by chyba nawet 2
    żyłowy kabel telefoniczny starczył. Zresztą sa teraz w podobnych cenach
    splitery bezprzewodowe.

    >Po cat5e mozna puszczac np. sygnal VGA lub composite. Nie wspominajac
    >o sygnale pilota TV.
    >Przydaje sie.
    W teorii. W praktyce nie wiem po co miałbym puszczać po cat5 sygnał z
    pilota. No ale każdemu wg potrzeb

    > <plastikowych) a pozytek ogromny.

    Kwestia dyskusyjna

    > Napisz do czego je w praktyce wykorzystujesz?
    >
    >Ethernet, telefon. Mam malego laptopa z ktorego gra muzyka na glosniki
    >w calym domu.

    Po co puszczać tą sama muzykę w całym domu?
    Dziecko słucha ta samą muzykę co Ty i zona w kuchni również?
    U mnie mama muzyke na jednym kompie(taki serwerek z filmami i muzyką) i jak
    chcę sobie posłuchać muzyki np w salonie czy obejrzeć film to
    słucham/oglądam poprzez Xboxa360 do którego mam podłączony zestaw kina
    domowego. Xbox komunikuje się z serwerem poprzez wifi. Żadna skrętka do tego
    nie potrzebna

    >Aktualnie wykorzystuje okolo 1/3 z ulozonych skretek.

    Napisze inaczej- nie wykorzystujesz 2/3 z ułożonych skrętek.

    >U siebie olalem calkowicie ere DVD. Trzymalem wszystko na CD. Ale po
    >uzbieraniu wiekszej ilosci plyt olalem CD i trzymam wszystko na
    >zewnetrznych dyskach.

    To tak jak ja- mam jeden komp taki serwerek i tam trzymam wszystkie filmy,
    całą muzykę i fotki. I z niego odtwarzam co chę na laptopach, XBox- ie.
    Wszystko poprzez wifi

    >Do "internetu" wifi jest ok. Do fikusniejszych zastosowan czasem tez
    >ale roznica miedzy kablem a wifi jest widoczna.
    a powiedziałbym że do domowych zastosowań ta różnica jest nieistotna.

    >A jak juz kable kladlem i tak to niewielka roznica czy poloze 2-3 na
    >pokoj czy 10.

    A czemu nie 20? Przeciez kabel to tylko 5zł za metr? Tu wydasz dodatkowo
    200zł, tam 200zł a potem okazuje się że zmywarke to trzeba na raty kupić;))

    >Ale zgadzam sie ze kazdy powinien policzyc co mu jest potrzebne.

    Dokłądnie tak. Policzyć, rozplanować i nie dawac na zapas czy na wszelki
    wypadek.
    Do instalacji elektrycznej dobrym patentem jest puszczenie w tynku peszela
    dookoła każdego pomieszczenia tak na wysokości gniazdek i w tym peszelu
    przewód. Wtedy dodanie gdzies gniazdka a gdzieś zlikwidowanie jest banalnie
    proste.

    -- Pozdrawiam

    Kris