eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-11-28 16:13:19
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 28, 4:22 pm, "Adams" <n...@n...pl> wrote:

    > Zarty :D
    >
    > To moze inaczej :D
    >
    > Ile gniazdek w takim pokoju przypada na m2 ??

    1,3(3)
    pokoj 4,5x4,5 gniazd 27 sztuk.

    > IMHO, to lekkie przegiecie w druga strone :D
    > Ale bogatemu wolno.

    Czy ja wiem ze bogato?
    Wyszedlem z zalozenia ze albo bede uzywal przedluzaczy albo nie. Skoro
    i tak robie gniazdka to po co sobie jeszcze komplikowac zycie. Gniazdo
    w tynku kosztuje tylko troche wiecej niz gniazdo w przedluzaczu.
    Zrobilem calosc w oparciu o linie kontakt simon.

    Ale juz ethernety zrobilem ze zwyklych puszek natynkowych. Te
    systemowe sa tak drogie ze nawet patrzec nie moglem.

    O! i jeszcze jedna uwaga:
    -Puscilem sobie po 10-16 skretek cat 5 per pokoj. Przydaje sie zeby
    podpinac glosniki, ethernet, czujniki wszelkiej masci i nawet jak zona
    wymysli inne umeblowanie i zastawi polowe gniazdek to dalej jest sie
    gdzie wpiac.

    Koszt wyszedl smieszny (koszt kabla, peszla, puszek i spinek
    plastikowych) a pozytek ogromny.
    Zalozylem ze na kazdej scianie ma byc minimum 2 skretki a optymalnie
    zeby byly 4.

    PS wiem co to wifi. Ale jak kolega porownal jak idzie kopiowanie
    plików po ethernecie 100Mbit i po wifi 54Mbit to przyznal racje ze to
    nie overkill...