eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
  • Data: 2011-12-01 18:33:14
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 1, 6:12 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Laptopa tez podlaczasz do internetu po kabelku ?
    Tak, bo kabelek potencjalnie dostepny mam blisko z kazdego stolu czy
    kanapy.
    Ale uzywam zazwyczaj w jednym miejscu wiec kabelek (1m) sobie lezy pod
    fotelem.

    > Gdzie tu sens, gdzie
    > logika. Biorac laptopa np na kolana czy do kuchni idziesz z kablem ?
    Jakbym szedl do kuchni to bym sie odpial i przypial w kuchni.

    > Tak kabli i przedluzaczy nie lubisz to czemu skretke akceptujesz? :)

    Bo tu nie chodzi o to ze w pokoju na podlodze lezy mi 10 czy 16 kabli.
    I wszystkie te skretki tylko do sieci uzywam w telewizorze, konsoli,
    odtwarzarce czegos tam, mikserze i rowerze.
    Istota ich ilosci jest to ze sa uzyteczne do wielu innych zastosowan.
    Ostatnio np. w chwile zmontowalem przesylanie obrazu z satelity na
    maly telewizor w kuchni. Po composite. Wystarczylo przylutowac 3
    chinch-e per kabel i zarobic wtyczke rj45 na dwu kablach. I telewizor
    z odzysku moze dalej sluzyc.
    Jak sobie umysle domofon w calym domu to zrobie to bez prucia scian
    czy obawy ze sasiedzi beda mogli mnie podsluchac (jakby mi sie omsklo
    i zmontowal bym cos niezabezpieczonego na radiu).
    Jak by sie komus zachcialo wymienic kociol na fikusny to moge sobie
    latwo jego konsole z piwnicy przeniesc do dowolnego pomieszczenia.
    Jak bym mial fikusny piec to i termometrow moge naklasc zeby
    optymalniej go sterownik traktowal.
    Itd. itp.
    Mozliwosci rozbudowy sa duze a koszt niewielki (rolka kabla cat5).
    Caly czas tlumacze ze nie jest to obowiazkowe. Po prostu koszt jest na
    tyle niewielki w stosunku do mozliwosci ze moim zdaniem warto.
    Oczywiscie ze wiekszosc z tego mozna zrobic na wifi. Pewnie nawet i
    sterownik pieca dalo by sie taki znalezc ale zazwyczaj takie
    rozwiazania kosztuja wiecej niz rozwiazanie kablowe.