    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jeden link obali3 op3acalno?a rekuperatorów.
    Date: Tue, 1 Feb 2011 20:25:40 +0000 (UTC)

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Dnia 01-02-2011 o 12:24:13 Budy=C5=84 <b...@g...pl> napisa=C5=82(a)=
    > :

    > =9Bci =

    > aci a zysku z nich ma =

    > y=C5=82a o 3 =

    > Bo nie rozumiesz po co jest ta=C5=9Bma, ona uszczelnia okna dodatkowo ab=
    > y dom =
    >
    > nie 'ci=C4=85gn=C4=85=C5=82'
    > lewego powietrza poza reku. Przyk=C5=82ad dom=C3=B3w energooszcz=C4=99dn=
    > ych pokazuje =C5=BCe
    > reku daje konkretne zyski ciep=C5=82a. To s=C4=85 realne domy dzia=C5=82=
    > aj=C4=85ce, a nie =

> [...]
    bo moe sie pomylić, 27 ton wegla oszczędności na 800 ton zużytuch. To ze 3%
    oszczędnści. W skali roku oczywiśce. Warczy, zużywa peąd. Dzialą. Dlaczego
    malbym napisać ze nie działą. Idzie na kupienu zarobić. Oczywiście tylko
    sprzedawcy. Bo ten co kupił po 25 latach samą stratę będzie miał. A ile się
    nawkurza i nakręci galkami żeby coraz gorszą wentylację zrobić. Aż końcu kupi
    najtańsze rury spiro, najtańsze wywietrzniki, rozszcelni okna i jak czlowiek
    bęzdie mial wetylację grawitacyjną bo ile można w zaduchu siedzieć. Widzę że
    żeby udowodnić coś niemożliwego odkrywają spamerzy nowe lądu. Super dom znacz
    się. Ile tam trzeba wydać żeby oszczędzić 500 klo węgla na rok? 100 czy 200
    tysięcy na energooszczędne technologie? jak dać 200 tysęcy na bezpieczny
    procent to można mieć z 15 tysięcy rocznie. To spokojnie wystarczy na zakup
    najdroższego nośnika do nie ocieplonego niczym domu z pustaków. I jeszcze
    zostanie. To po co wydać 200 tysiecy z kredytu na odzyskiwaie i oszczedzanie
    cepla i jeszcze oprócz rat kupować opał z tego co się zarabia. Nie lepiej z
    odsetek nie ruszajac kapitału?