    From: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Date: Sat, 3 Dec 2011 01:12:58 +0000 (UTC)

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Tylko ze te suszone i pakowane to kosztuja tyle ze juz naprawde chyba
    > tym gazem jest taniej ogrzewac :)
    >
    > To jak z drewnem w kominku - jak pojedziesz do nadlesnictwa i kupisz
    > belki 1,2m do pociecia i porabania to wyjdzie tanio - narobisz sie jak
    > wol. A jak sobie zamowisz gotowe pociete, porabane i jeszcze wysuszone
    > - to sie nic nie narobisz ale za metr zaplacisz nie 70, a 200 pln :)
    > Ot komfort nierobienia kosztuje.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    A to gdzieś jest drewno w nadlesnictwach po 70zł za metr-domyslam się
    że masz na mysli m3 ??? Mieszkam w centrum, u nas w łódzkim cena brzozy,
    debu , itp w nadlesnictwie kosztuje w lesie!! po wycince ~~240zł/m3.Dodając
    transport wynosi to nieco wiecej. Mowa o klasie S 2, bo tańsza S4 jest
    nieosiagalna, chyba że się ma lesniczego w rodzinie, wśród znajomych..że coś
    uszczkną z olbrzymich deputatów.
    Trudności w ewentualnym przeklasyfikowaniu na tańsze tłumaczą ciągłą
    kontrolą. Ale życie zna tu ładne wyjątki.
    A propos wysiłku przy noszeniu węgla i rąbaniu drewna. Znałem kiedyś
    ładowanie wegla do pieca co, wynoszenie z piwnicy popiołu.Od 16 lat w swoim
    domu mam ogrzewanie olejowe, do ub roku też widziało mi się tylko
    wygodnie.Gdy teraz olej opałowy skoczył do ponad 4,10zł/litr (prawie 100%
    wiecej aniżeli w ub.sezonie!!)to chwyciłem bez skrupółów i stekania za piłę,
    siekierę i czynię z ochotą zapas na przyszły sezon. Chyba jeszcze nikomu
    taka forma siłowni nie wyszla bokiem.Miast tłuc na klawiaturze i chełpić się
    wygodę bezczynności. Ale,- świeże powietrze i gimnastyka nie zaszkodzi.
    Korzystam z koniuktury pogodowej i ogrzewam kominkiem paleniem
    dębiny,akacji. Dwa m-ce minęły z okładem.Już spałiłbym na 140m2(w tym cwu)
    pewno z 700-800 litrow.Tymczasem puściłem z dymem ok.3m3 drewna.Myslę, że
    gdy nadejdą mrozy - trzeba będzie wlączyć piec CO.Ale jak dotąd codzienne
    palenie nie powala nas na kolana. Temperaturę w granicach 19-20oC da się
    przy ciagłym paleniu utrzymać.Więcej na razie nam nie potrzeba.
    Pozdrawia~M