    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <jb85c5$q31$1@inews.gazeta.pl> <4ed8938f$1@news.home.net.pl>
    <jba4us$aib$1@inews.gazeta.pl> <4ed8acd4$1@news.home.net.pl>
    <4ed8b14b$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbadok$bdn$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed8c11d$0$5818$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbagl8$k2o$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed8d016$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbaloc$6ht$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed8dd42$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbao7k$f6h$1@inews.gazeta.pl>
    <4edc7c27$0$8456$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbi1jo$99p$1@inews.gazeta.pl>
    <4edc8e2c$0$8455$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbi490$ini$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Date: Mon, 5 Dec 2011 11:56:35 +0100

    news:jbi490$ini$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    a.pl...

    > A jeśli wolno zapytać co takiego zrobiłeś że w tym roku zapłacisz mniej
    > jak w roku ubiegłym?

    Chmmm. Kilka czynników.
    Najważniejszy - wygląda na to, że wyjątkowo słoneczny ostatni kwartał roku
    spowodował że kocioł CO został dośc późno odpalony a i to na nie wielkiej
    mocy pracuje bo ciepło jest za dnia.
    Trochę mniej ważne ale też jakiś ma wpływ - solary od grudnia tamtego roku
    zmieniłem układ i także wspomagają mi ogrzewanie podłogowe. Im niższa
    temperatura na zewnątrz tym niższy próg temp. przełączenia z CWU na podłogę
    tak aby lepiej wykorzystać charakterystykę sprawności kolektorów. Lepiej
    jest grzać kolektorami niskotemperaturowo podłogę niż na siłę zbiornik do
    40-50stC. Resztę do 55stC dogrzewa gaz o godzinie 16:30 każdego dnia jak
    trzeba.
    No i miałem też trochę płyt styro 12cm które ułożyłem dodatkowo na poddaszu
    na podłodze.

    W najgorszych miesiącach zimowych jak styczeń tego roku gdzie 3/4 miesiąca
    to były siarczyste mrozy poniżej -20 w nocy oraz -13 w dzień, zużycie gazu
    wyniosło 211m3.
    Poprzedni rok grzewczy był rekordowy pod względem zużycia gazu (porównując
    lata w których użytkuję solary) i wyniósł 1180m3, rok wcześniej wcześniej
    było to 1080m3 a w ten rok będzie to maksymalnie 950m3. 28 listopada było to
    762m3, nic nie wskazuje na to aby cały grudzień miał być jakiś szczególnie
    mroźny więc najpardziej pesymistycznie oszacowałem te 950m3 ale myślę że
    będzie to około 850-880m3.
    I jeszcze jedno. Ja licze zawsze rok do roku, czyli od 1 stycznia do 31
    grudnia. Nigdy nie podaję sezonu grzewczego czyli samych miesięcy zimowych.

    W zasadzie głównie po to buduję kominek aby nie było ryzyka że przekroczę
    1200m3/rok i tym samym wejdę w droższą taryfę W3 w której same tylko koszty
    stałe to około 500zł na rok więcej niż w W2. Ostatni rok (1180m3) pokazał że
    wystarczyło naprawdę niewiele aby mnie przenieśli do W3.

    Marek