  • Data: 2011-12-12 10:01:02
    Temat: Re: komin fuszerka - brak wlotu powietrza
    Od: "Andrzej" <1...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    Witam,

    Nie dopilnowałem, mój błąd. Murarze popełnili sporą fuszerkę, dopiero teraz
    to odkryłem.

    Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza do
    spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot
    powietrza.

    Komin wygląda następująco: wewnątrz idzie rura (kamionka) ze spalinami, a na
    zewnątrz niej z góry na dół ma iść powietrze do pieca. Murarze na szczycie
    wylali betonową czapę (wystaje tylko rura spalinowa), tak więc całkowicie
    zablokowali dopływ powietrza do przyszłego pieca. Potem dekarze obrobili
    całość blachą.

    Jedno z rozwiązań, które mi przychodzi do głowy, to zrobić z boku otwór i
    osadzić w nim kratkę (taką samą jak do wentylacji). Czy tak może być, nie ma
    jakichś przeciwwskazań?

    Uważam że jest to dobry pomysł ale otwory zrobiłbym z obu stron komina co by
    jak będzie dmuchać wiatr były mniejsze skoki ciśnienia.
    Uważaj aby podczas prac nie uszkodzić kamionki.
    Andrzej