eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Date: Sun, 08 Apr 2012 15:03:55 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)

    W dniu 08.04.2012 12:52, Adam pisze:

    > Bo od listopada zaczal sie sezon. Dokladnie od 1-go, taki *mocno* na

    Jakaś ustawa? ;->

    Ja się pytałem, kiedy zaczęli grzać mają już swoje lata i potrzebują
    minimum 21C, a i samo ocieplenie domu nie jest).

    > pol gwizdka bo od 1 listopada do 18-go (skad mam juz dane o pompie)
    > trzy razy na 3h odpalilem kominek. No to dolicz te 30 pln jakbym juz
    > notowal dane z pompy ;) Zima bardzo pozno sie zaczela.

    A, czyli jeszcze kominkiem dogrzewasz?

    > Piecyk elektryczny. Nie wchodzac w szczegoly to akurat gotowanie
    > wychodzi taniej na elektrycznym (wieksza sprawnosc),
    > szczegolnie w drugiej taryfie (a akurat 13-15 u mnie sie gotuje najwiecej).

    Osobliwe.... O tej porze ludzie z reguły są w pracy - więc znowu mamy
    nietypową sytuację, dzięki której tobie może się coś bardziej opłacać
    niż "przeciętnemu Kowalskiemu"

    > http://szyna.civ.pl/projekt - se policz. Po podlogach mam (juz odliczajac
    > przedscianki na poddaszu) 360m2. Piwnice uzytkowe - wysokie na 2,6mb.
    > No ale wszystkiego nie ogrzewam lub nie ogrzewam do konca.
    > Wiec 50% jest do porownania OK.

    Powiedzmy, że zaufam wyliczeniom kogoś, kto pisze "se" zamiast sobie...
    Tylko teraz weź pod uwagę, że u moich rodziców jest jeszcze
    "zeszłowieczne" ocieplenie (gazobeton i 10cm styropianu, 15cm wełny w
    dachu).

    > 2 lata. I co z tego ? :) Znam instalacje 15-to letnie ktore dzialaja bezawaryjnie.

    Gwarancja określa, ile producent gwarantuje bezawaryjnej pracy. Wszystko
    powyżej to loteria, czyli równie dobrze można liczyć, że trafią
    "szóstkę" i koszta ogrzewania przestaną się liczyć :-P

    > ROTFL :)) Ochlon stary bo zapedziles sie i nie wiesz chyba co piszesz.
    > A przez te 2 lata to co beda robic w tym domu bez pradu ? Swieczkami
    > oswietlac chate? :D

    Na oświetlenie wiele prądu obecnie nie potrzeba.

    U mnie np. na _pełną_ wewnętrzną iluminację + router + odbiornik
    radiowego internetu + UPS do tego wszystkiego potrzebuję 180W.

    > Ja tam zakladam ze kazdy prad w domu ma.

    A ja zakładam, że każdy ma gaz.

    > No leze i kwicze :) Nie znam domu ktory nie ma pradu. Znam wiele domow
    > ktore nie maja gazu. Moze w Twoich stronach jest inaczej, nie wnikam :)

    A tu w okolicy gaz mają wszyscy, co chcieli.

    I co mi zrobisz?

    > Twoje ogrzewanie wogole nie jest brane pod uwage jezeli juz zakladamy wyscig
    > "kto taniej", bo jest z innej kategorii - kategorii "obslugowe, malo
    > komfortowe". Mnie ta kategoria nie interesuje :)

    [ziew]

    Tak, znam te brednie o tym, jak opalanie drewnem jest strasznie
    pracochłonne i niewygodne. Po dwóch zimach praktyki stwierdzam, że to
    może być problem czy też jakiś wielki wysiłek tylko dla osoby niedołężnej.

    Mnie bardziej męczy zmywanie (stąd myślę o zakupie zmywarki, ale to inny
    temat).

    > Sasiad pali smieciami i ma jeszcze taniej - moze zaczniesz?

    Piszemy o legalnym ogrzewaniu. Jeśli mamy brać pod uwagę nielegalne i
    nietypowe okoliczności, to równie dobrze można by wziąć pod uwagę
    przypadek kogoś, kto przypadkiem w cenie złomu kupił ciężarówkę uranu i
    się grzeje w ten sposób :-P

    > Koszta stale eksploatacji. W gazie to bodaj 600-700 pln / rok. U mnie to 0 pln
    > / rok bo prad i tak miec kazdy musi.

    No beton... JA pisałem o kosztach stałych (t. niezależnych od
    projektowanej ogrzewanej powierzchni) przy instalacji, a nie przy
    eksploatacji.

    Bądź łaskaw nie wmawiać mi, że lepiej wiesz, o czym ja pisałem.

    > CWU grzeje pompa, to chyba oczywiste. Koszta przeze mnie podawane to
    > naturalnie uwzgledniaja.

    Och, nie takie oczywiste - są pompy ciepła dostosowane wyłącznie do
    niskotemperaturowego ogrzewania podłogowego. A dla mnie temperatura z
    instalacji podłogowej (w okolicach 36C) jest za niska do mycia i zmywania.

    > A gotuje pradem - ze sprawnoscia 100% :D

    No, w te 100% to nie uwierzę, choć zgadzam się, że w większości
    przypadków da się bardziej optymalnie wykorzystać energię z prądu niż z
    gazu (chociażby gotowanie ziemniaków w mikrofali - bez konieczności
    gotowania także garnka wody).

    To dorzuć jeszcze koszt gotowania, żeby dało się porównać. Masz jakąś
    możliwość podliczenia, chociażby dobowego?