    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Mon, 12 Jan 2009 17:57:44 +0100

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:gkfoc0$dbi$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdzies bedzie taki moment ze temperature osiagnie, ale kociol bedzie
    > pracowal
    > bardzo czesto.

    Wlasnie, ze moze sie zdarzyc, ze tego momentu nie bedzie. Tak jak grzejniki
    oddaja cieplo do domu, tak dom oddaje je na zewnatrz. Przy niskiej
    temperaturze grzejnikow zaleznosc miedzy tymi predkosciami ustali
    temperature wewntarz na okreslonym poziomie, ktory to moze byc nizszy od
    zadanego.

    > A podniesienie temp wody w obiegu o 10st spowoduje ze
    > pomieszczenia ugrzeja sie wyraznie szybciej zas kociol bedzie pracowal z
    > wiekszymi przerwami.

    To jest oczywiste.

    > Co do krzywych grzewczych - u rodziny jest tak ze ustawienie krzywej
    > ponizej
    > 1.8 powoduje ze pomieszczenia nie sa w stanie dojsc do zadanych 23st. Z
    > kolei
    > przy krzywej 2 temperatura jest juz osiagana.

    Widzisz, sam potwierdzasz.

    > Tyle ze przy najwiekszych
    > mrozach kociol z taka krzywa zapodawal wode w obiegu pod 90st prawie
    > (mozna
    > bylo jajka na kaloryferach smazyc ;-). A to juz jest malo smieszne, ja u
    > siebie przy malych dzieciach (i plastikowej instalacji) nie mogbym sobie
    > na
    > cos takiego pozwolic.

    No ale tam regulujemy nachylenie i przesuniecie, wlasnie po to by niebylo
    niedogrzania, a pozniej smazenia jajek.

    Heh.