    From: "leku" <l...@p...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Mon, 12 Jan 2009 18:34:53 +0100

    > Niekoniecznie - np sterowniku VRC 420 Vaillanta włączenie pomp obiegowych
    > CO następuje przy obniżeniu temp zewn poniżej 3st C (niezależnie od pracy
    > kotła - nazywa się to zabezpieczenie przeciw zamarzaniu) i dopóki na
    > zewnątrz nie pojawi się temp odpowiednio wysoka temperatura (jak wysoka -
    > o tym instrukcja nie pisze - empirycznie jest to powyżej 6 st C) to pompy
    > chodzą non-stop (niezależnie od tego czy kocioł grzeje, czy nie).
    > I nie można z tym nic zrobić (w szczególności wyłączyć), a panowie
    > instalatorzy
    > Vaillanta twierdzą że 'tak ma być'.

    Przy regulacji pogodowej pieca wymagana jest ciągłą praca pieca
    a tym samym i pompy. A stabilizacja temperatury wewnętrznej
    odbywa się za pomocą automatycznie dobieranej krzywej
    grzania zależnie o temperatury zewnętrznej w połączeniu z modulacją
    (najlepiej płynną) mocy pieca.
    Tyle teorii :)

    Mam w Junkersie EUROMAX podobnie. Pompa pracuje cały czas.
    A wyłączy się dopiero jak temp zew przekroczy ustawioną
    na programatorze pogodowym wartość graniczną dla funkcji
    automatycznego wyłączenia ogrzewania (powyżej 15 stopni)
    I serwis też twierdzi, że tak ma być :(

    pozdrawiam
    leku