  • Data: 2009-01-14 22:02:12
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak nie - wymuszanie ciaglego ruchu pomp bez sensownego
    > uzasadnienia to malo rozsadne rozwiazanie. Przemysl to.

    ".. Mam w Junkersie EUROMAX podobnie. Pompa pracuje cały czas.
    A wyłączy się dopiero jak temp zew przekroczy ustawioną
    na programatorze pogodowym wartość graniczną dla funkcji
    automatycznego wyłączenia ogrzewania (powyżej 15 stopni)
    I serwis też twierdzi, że tak ma być :(

    pozdrawiam
    leku "

    Ja u siebie mam sterowanie pogodowe Viessmana(starszy już sterownik
    Trimatic przy kotle Biferal).W instrukcji i w radach fachowców z firmy
    wyraznie stoi, że praca pomp(y) obiegowej c.o. powinna być ustawiona w opcji
    praca non stop(mowa o Pompie, nie o kotle!!)z wyłaczeniem się dopiero gdy
    temp.zewnętrzna osiągnie równowartą lub o 1oC wyzszą temperaturę od
    ustawionej.Inaczej kocioł nie rozprowadzi zgromadzonego ciepła, a w
    pomieszczeniu(-ach) nie będzie mozna osiągnąć takowej.Oczywiscie jest
    jeszcze ustawianie krzywej grzewczej, ale to inna sprawa. Mozna pracę pompy
    obiegowej wyłaczyć wcześniej - ale co to da.? Wydaje się to nazbyt
    logiczne.. spróbuj pochylic się nad tym, zadając sobie chocby pytanie po co
    te pompy w ogóle pracują? pozdrawiam Marex