  • Data: 2009-01-15 08:12:57
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:gklnd4$oj6$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja u siebie mam sterowanie pogodowe Viessmana(starszy już sterownik
    > Trimatic przy kotle Biferal).W instrukcji i w radach fachowców z firmy
    > wyraznie stoi, że praca pomp(y) obiegowej c.o. powinna być ustawiona w
    > opcji
    > praca non stop(mowa o Pompie, nie o kotle!!)z wyłaczeniem się dopiero gdy
    > temp.zewnętrzna osiągnie równowartą lub o 1oC wyzszą temperaturę od
    > ustawionej.Inaczej kocioł nie rozprowadzi zgromadzonego ciepła, a w
    > pomieszczeniu(-ach) nie będzie mozna osiągnąć takowej.

    No przeciez to jakas bzdura. Moze sie zdarzyc, ze ciagle pompujesz wode,
    kora juz ciepla nie oddaje, pomijam w ogole sensownosc powyzszej
    argunetacji.

    > Oczywiscie jest
    > jeszcze ustawianie krzywej grzewczej, ale to inna sprawa.

    To nie ma nic do ciaglego ruchu pomp.

    > Mozna pracę pompy
    > obiegowej wyłaczyć wcześniej - ale co to da.?

    Mniej zuzytego pradu.

    > Wydaje się to nazbyt
    > logiczne.. spróbuj pochylic się nad tym, zadając sobie chocby pytanie po
    > co
    > te pompy w ogóle pracują?

    A to przekracza moje mozliwosci percepcji rzeczywistosci, chyba nigdy nie
    zglebie tej wielkiej tajemnicy - po co te pompy w ogole pracuja? Nie na moja
    glowe to.