  • Data: 2012-05-10 10:08:07
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rujnować układu domu nie chcę, przez umieszczenie kotłowni na parterze.
    > W części tylnej garażu też nie bardzo chciał bym lokalizować kotłownie,
    > ze względu na straty ciepła i niewielką powierzchnie do zagospodarowania
    > pod kotłownie - zresztą sam nie jestem zdecydowany co do posiadania
    > garażu.
    >
    > Posiada ktoś takie podpiwniczenie i zechciał by się pochwalić kosztami,
    > podzielić
    > uwagami co do ewentualnych problemów - np. niestabilny fundament itd?

    Piwnica to świetna sprawa, ale nie sama kotłownie mam na myśli,a coś więcej
    (u mnie wejscie od ogrodu na klatke do piwnicy i do domu,duzy garaz pod
    salonem na 2 auta, kotłownia lazienka i spiżarka) , niestety ma tez wady,
    ja zdecydowałem się bo mam małą działkę 6arów, ale jak masz to robić dla
    samej kotłowni
    to odradzam, ponadto nie jest to uzasadnione ekonomicznie,lepiej
    zainwestowac w PC wyjdzie Cię to taniej niż piwnica + kocioł na
    ekogroszek a i problemu z woda nie będzie gruntową i izolacją

    Koszt PC z kompletnym wyposażeniem zlecając firmie zmieści sie w 45k jesli
    to domek do 150m2 dobrze ocieplony 20cm styro 30wełny dopilnowane wszystko.
    a koszt bez PC to moze 15k taniej. Za 15k nie zrobisz piwnicy jak nalezy
    odejmiesz 1 komin mniej to jeszcze taniej wyjdzie, zresztą były tu już
    dyskusje na ten temat nie ma co powtarzać.

    Chyba jakies 3 lata temu był czerwiec deszczowy mocny, co drugi dom na moim
    osiedlu z piwnica miał wodę, moj zresztą też, ale wtedy był jeszcze stan
    surowy otwarty, wodagruntowa była na ok 1m (teraz na ok 2,2m). Kanalizacji
    deszczowej nie ma, a to spore osiedle w miescie wojewodzkim, chociaz w domu
    rodzinnym jest kanalizacja i w 96 roku tak padało ze przez kanazliację
    deszczową zalało całą piwnicę do dziś tynki odpadają. Ogolnie jak dluzej
    pada to zawsze jest stres, ponadto dobra izolacja jest bardzo kosztowna,

    Sąsiedzi krzyczeli jak wykop był robiony, zeby nie robił piwnicy,
    połowicznie posłuchałem bo podniosłem o 2 bloczki piwnicę :)

    Jak miałbym dużą działkę nie budowałbym piwnicy tylko dom parterowy z dużym
    garazem