  • Data: 2012-05-10 13:18:14
    Temat: Re: kto wykonaae cz??ciowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-05-2012 o 05:29:03 Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mnie na tym etapie interesuje, jaki mo?e byae koszt praktyczny piwnicy
    > 15-20m2 i czy faktycznie prowadzi to do kosztownej komplikacji
    Zapominasz że najdroższym elementem piwnicy są schody które do niej musisz
    zrobić, czyli 'wyciąć' z parteru co najmniej 6m2.
    A tak jak ci już policzył nanocito różnica kosztów pomiedzy
    częściową a całkowitą piwnicą jest niewielka.

    > fundamentu. Czy takie zabiegi doprowadzi?y u Was do niestabilno?ci
    > budynku - chodzi mi o fundament.
    O niestabilnościach nie może być mowy, większym problemem jest woda i
    wilgoć,
    i teraz masz dwie opcje albo szczelna wanna w piwnicy zrobiona z izolacji,
    albo
    drenaż i lekka izolacja wkoło ale problemem dla niego będą schodkowe ławy
    bo trudno zachować ciągłość izolacji i odrenować jedną piwnicę.

    > Na pocz?tku nie zaznaczy?em, ?e teren pod dom bedzie do?ae równy,
    > wiec bez cze?ciowego podpiwniczenia nie bedzie potrzebny schodkowany
    > fundament.
    To źle bo nie będzie gdzie wypuścić drenażu.

    --
    Pozdr
    JanuszK