    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Date: Fri, 11 May 2012 03:42:51 -0700 (PDT)

    W dniu piątek, 11 maja 2012 12:16:21 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:
    > Dom z piwnicą dobra rzecz, ale bez piwnicy też :-).

    Ot to
    Ale trzeba pamietać że jak nie piwnica to garaż czy inny budynek gospodarczy wkrótce
    okaże sie niezbędny. Jak ktoś mieszka w bloku to może tego nie czuc i wydaje mu sie
    ze skoro w bloku 40mkw sie zmiescił to dom 100mkw juz bez problemu.
    Ale tak nie jest. Prędzej czy późnmiej albo zagraci garaż (jeśli ma)i nie będzie
    miejsca na auto(co problemem nie jest bo auto na zewnątrz może stac spokojnie)
    A jak autor postu pisze że dom ok 100mkw bez garazu, bez piwnicy, skoro ma kłopot z
    kotłownia to rozumiem że i w tych 100mkw nie ma żadnego pomieszczenia gospodarczego
    wydzielone to mu po raz kolejny radze przemyslec temat. Od tego nie ucieknie. I jak
    ma małą działke a dobre warunki gruntowe to pozostaje piwnica- 35tys to Janusz trochę
    zawyżył- ja strzelam bliżej 20tys koszt gołej piwnicy. Jak ma miejsce na działce to
    prędzej czy óxniej jakis budynek gospodarczy będzie zmuszony wybudować. A taki
    wolnostojący budynek to koszt budowy porównywalny z piwnica a podatek będzie zapewne
    kilka razy większy cco roku jak za dom. No i formalnie nie rozliczy vatu za materiały
    na budynek a to też kilka tysi może byc.
    Ja kupiłem działke wraz z projektem i pozwoleniem na budowe. Dom wybudowałem jest jak
    najbardziej ok ale własnie piwnicy mi brakuje. Graty trzymam w garażu na auto miejsca
    tam nie ma(nad czym w sumie nie rozpaczam). Piwnice gdybym mógł to bym wybudował ale
    nieststy wody gruntowe mam czesto pół metra pod poziomem gruntu więc musiałem
    odpuścić. Piwnica normalnie by mnie wyszła pewnie ze 20tys, wtedy to było do
    przełknięcia może po prostu teraz podjazdu bym nie miał, kafelek w kotłowni czy
    jednego roku wczasy z rodzina bym odpuścił. Ale wody gruntowe- tego nie ma szans
    pokonac w rozsądnych pieniądzach