    From: "Prawusek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: łazienka - ogrzewanie wody
    Date: Tue, 12 Jan 2010 11:10:13 +0100

    news:hihh43$gnf$1@news.onet.pl...

    > może lepszy ale czy ekonomiczniejszy? prąd jest jednak droższy od gazu.
    >
    > no i opłata stała za te 50 kW zapotrzebowania dla domu też swoje robi.

    Weź pod uwagę, że w bojlerach akumulacyjnych są straty przy utrzymywaniu
    wody w nastawionej temperaturze. Ja mam taki zamontowany jako rezerwę - i to
    z możliwością podłączenia wężownicy z kuchni węglowej, ale korzystam z
    gazowego Termeta. Jedynie przy pracach wymagających małego strumienia
    gorącej wody załączam parę godzin wcześniej bojler 160 l. Jest dobrze
    zaizolowany termicznie i podwieszony pod sufitem oraz obudowany skrzynią z
    płyt pilśniowych z naklejonym styropianowym dekorem, a jednak zużycie
    energii elektrycznej jest dość duże.
    Ogólnie dobry jest przy mieszaniu wody w bateriach jednodźwigniowych i dla
    dwóch osób. Gdy są jeszcze dzieci bojlery robią się zbyt małe.